عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس اظهار داشت: اظهارنظر برخی از نمایندگان درباره فیلم‌ها نیز صرفا نظر شخصی آن‌ها محسوب می‌شود.

به گزارش جماران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس معتقد است برخلاف خبرهای برخی رسانه‌ها که از اعمال سلیقه کمیسیون متبوعش بر نحوه اکران فیلم‌ها می‌گویند، این کمیسیون تاکنون به نحوه نمایش هیچ فیلمی ورود نداشته است.

فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی مجلس دهم تاکنون مشخصا به توقیف، سانسور یا عدم نمایش یک فیلم ورود نکرده است، گفت: برخلاف خبرهای برخی رسانه‌ها که از اعمال سلیقه و نظر کمیسیون فرهنگی بر نحوه اکران و نمایش فیلم‌ها می‌گویند، لازم است تاکید شود این کمیسیون تاکنون به نحوه اکران و نمایش هیچ فیلمی ورود نداشته است چراکه چنین اقدامی در حیطه وظایفش تعریف نشده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گاهی شکایت‌ها و انتقادهای دستگاه‌ها و گروه‌های مختلف از فیلم‌ها به کمیسیون انتقال داده می‌شود که کمیسیون نیز پس از بررسی، توصیه‌های خود را مطرح می‌کند و این به معنای اعمال سلیقه و صدور حکم برای فیلم‌ها نیست.

وی با بیان این که کمیسیون فرهنگی حتی بارها نسبت به عدم پخش برخی از فیلم‌ها در  سینماهای حوزه هنری انتقاد کرده و به دنبال رایزنی با این دستگاه برای حل مشکلات فیلمسازان است، افزود: اظهارنظر برخی از نمایندگان درباره فیلم‌ها نیز صرفا نظر شخصی آن‌ها محسوب می‌شود چراکه نمایندگان حق بیان نظرات خود را در رابطه با موضوعات مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه اظهارنظر اعضا تا زمانی که مهر تایید کمیسیون را نداشته نباشد، موضع شخصی آنها محسوب می‌شود، اضافه کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس حرف‌های مخالفان و موافقان یک فیلم را شنیده تا علاوه بر انجام وظیفه نظارتی خود راهکارهای مورد نظرش را پیشنهاد دهد تا سوءتفاهم‌ها حل و فیلمسازان متضرر نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 718243
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.