ما به دنبال تشکیل ائتلافی به دور از سهمیه بندی و با حضور اشخاص تکنوکرات مستقل هستیم تا خدمات لازم برای شهروندان عراقی فراهم شود.

رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد در پی تشکیل ائتلاف با نخست‌وزیر و رهبر جریان حکمت ملی عراق برای حضور در انتخابات آتی عراق است.

به گزارش جماران به نقل از الشرق‌الاوسط، «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر عراق اعلام کرد قصد دارد ائتلافی با حضور «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق و «عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق برای حضور در انتخابات آتی عراق تشکیل دهد. 

وی در مصاحبه با این روزنامه فرامنطقه‌ای ضمن بیان این احتمال افزود: ما به دنبال تشکیل ائتلافی به دور از سهمیه بندی و با حضور اشخاص تکنوکرات مستقل هستیم تا خدمات لازم برای شهروندان عراقی فراهم شود. 

مقتدی صدر در ادامه و با اشاره به مواضع سابق خود در رابطه با بسیج مردمی عراق اعلام کرد: ادامه موجودیت حشد الشعبی خارج از چارچوب دولت باعث به وجود آمدن مشکلات فراوان و تبعات منفی خواهد شد. 

رهبر جریان صدر در خصوص همه‌پرسی برای استقلال کردستان عراق تصریح کرد در تماس اخیر خود با رهبران اقلیم کردستان ‌خواستار به تعویق افتادن این همه‌پرسی شده‌ام. 

وی افزود کرد‌ها جزئی از مردم عراق بوده و ما می‌خواهیم که آن‌ها میان ما و از ما باشند که البته مدیریت غلط دولت‌های گذشته باعث دور شدن‌ کرد‌ها از ما و در خواست آن‌ها مبنی بر استقلال شده است. 

صدر تاکید کرد در صورت جدایی کردستان از عراق مشکلات داخلی و خارجی فراوانی به وجود می‌آید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.