دبیر شورای نگهبان، رای ملت به ریاست جمهوری و تنفیذ آن توسط رهبر معظم انقلاب را موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم اسلام و انقلاب دانست.

 

به گزارش جماران، به نقل از شورای نگهبان، آیت الله جنتی دبیر شورای نگهبان در آغاز جلسه امروز اعضای این شورا، با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری افزود: بحمدالله مراسم تنفیذ و تحلیف به خوبی اجرا شد و رهبر معظم انقلاب هم مثل همیشه مطالبی گوشزد کردند که این مطالب و مفاهیم باید مثل تابلو جلوی چشم مسئولین باشد و دیگران و مردم نیز باید پیگیر این مطالب باشند.

وی در ادامه ضمن برشمردن محورهای اصلی حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب بیان کرد: بر اساس حکم تنفیذ رهبر معظم انقلاب، هم رای ملت و هم تنفیذ ایشان موکول به حفظ و رعایت صراط مستقیم انقلاب و اسلام است.

دبیر شورای نگهبان سپس ضمن ابراز خرسندی از برگزاری مراسم تحلیف با حضور گسترده نمایندگان کشورهای خارجی افزود: تعداد کثیری از  نمایندگان کشورهای مختلف در کمال آرامش و امنیت و نظم در ایران حاضر شدند و مراسم تحلیف به خوبی برگزار شد.

جنتی همچنین در ادامه ضمن اشاره به حواشی به وجود آمده در مراسم تحلیف و بازتاب رسانه‌ای و مردمی این حواشی، اضافه کرد: چطور این نمایندگان توجه نداشتند که نسبت به عمل آنها چه تفسیری صورت می‌گیرد و مردم و جامعه در خصوص این اقدام چه قضاوتی خواهند کرد. در مجموع کار این عده از نمایندگان کار خوبی نبود و با اعتراضاتی روبرو شد و به مسئله روز تبدیل شد.

جنتی در پایان با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا، این تحریم‌ها را مسئله‌ای بسیار مهم برشمردند و افزودند: این مسئله، مسئله ساده‌ای نیست و خودشان گفتند که این تحریم‌های جدید بی‌سابقه و هدف اصلی اعمال آنها، زیر سوال بردن نظام و حرکت در مسیر براندازی نظام جمهوری اسلامی است که می بایست توجه جدی و اقدام شایسته نسبت به آنها انجام شود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.