وزیر پیشنهادی دفاع توجه به ‌حوزه‌های موشکی‌، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و رزم زمینی را از اولویت‌های وزارت دفاع اعلام کرد و گفت: در حال حاضر قابلیت‌ها و ظرفیت تولید قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع افزایش یافته است.

 

 

به گزارش جماران، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر پیشنهادی دفاع در نشست با نمایندگان عضو فراکسیون ‌ولایی مجلس اظهار داشت: از جوانی وارد عرصه دفاع شده و در مسئولیت‌های فرماندهی‌ یگان‌های ارتش در مناطق عملیاتی شمال غرب و غرب کشور، معاون اطلاعات ‌ارتش جمهوری اسلامی ایران، معاون نیروی انسانی ستاد کل نیروهای مسلح، جانشین‌ رئیس ارکان و امور مشترک نیروهای مسلح و جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح‌ در دولت یازدهم انجام وظیفه کرده‌ام.

وی با اشاره به برخی از سوابق خدمتی خود افزود: ‌بعد از حمله آمریکا و متحدینش به افغانستان و عراق که در مسئولیت معاون اطلاعات ارتش قرار داشتم با برنامه ریزی چندین رزمایش بزرگ در شرق و غرب کشور توانستیم آمادگی‌های لازم را برای مقابله با تهدید احتمالی نظامی علیه کشور ایجاد کنیم.

‌وزیر پیشنهادی دفاع با اشاره به فعالیت 10 ساله در ستاد کل نیروهای مسلح در جایگاه‌های مختلف تصریح کرد: با توجه به مسئولیت‌هایی که داشته‌ام آشنایی کامل با نیازهای نیروهای مسلح دارم.

حاتمی با بیان اینکه حاصل تجربه و فعالیت در ستاد کل از بدو ورود به وزارت دفاع به عنوان جانشین به کار گرفتم، خاطرنشان کرد: در همان ابتدای دولت یازدهم ‌برنامه 4 ساله وزارت دفاع‌ تدوین شد و در این چهار سال کارهای بسیار ارزرشمندی برای تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح انجام گرفت.

وی با بیان اینکه در برنامه 4 ساله وزارت دفاع به طور ریشه‌ای  به دنبال حل مشکلات مورد نظر نیروهای مسلح بودیم، اضافه کرد: افزایش کیفیت محصولات دفاعی به وی‍ژه دقت، هوشمندی و سایر قابلیت‌های تسلیحات دفاعی وزیر و تعامل با نیروهای مسلح در چهار سال گذشته پیشرفت مطلوبی داشت.

وی با اشاره به توجه ویژه به بحث آمایش صنایع دفاعی ادامه داد: در چهار سال گذشته ‌7 صنعت از تهران خارج و ‌50  صنعت ‌نو‌سازی شد.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه تولیدات رزم زمینی در 4 سال گذشته بیش از 320 درصد افزایش یافت، خاطرنشان کرد: ‌در حوزه موشکی ‌بیش از 150 درصد و در حوزه دریایی 130 درصد تولیدات افزایش داشته است.

وی با برشمردن ‌شرایط ویژه منطقه خاورمیانه هشدار داد: امروز با تحولات فناورانه ‌و اقتصادی دفاعی خیلی جدی مواجهیم که در‌ محیط منطقه در حال وقوع است.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه ‌از بهمن سال گذشته ‌برنامه دوم چهار ساله وزارت دفاع با هماهنگی تمامی مبادی مسئول تدوین شده است ‌اضافه کرد: در ‌برنامه 5 ساله ششم توسعه به دغدغه‌های نیروهای مسلح توجه شده که یکی از مبانی تدوین این برنامه چهار ساله است.

وی توجه به ‌حوزه‌های موشکی‌، هوایی، دریایی، پدافند هوایی و رزم زمینی را از اولویت‌های وزارت دفاع دانست و گفت: در حال حاضر قابلیت‌ها و ظرفیت تولید قدرت بازدارندگی در وزارت دفاع افزایش یافته است.

حاتمی با بیان اینکه مراحل تولید سامانه پدافندی ‌باور 373 ‌انجام شده و قابلیت‌های آن افزایش یافته است، گفت: در حوزه رزم زمینی و مقابله با تروریسم کارهای بسیار خوبی در دستور کار وزارت دفاع قرار دارد.‌

وی با بیان اینکه نیروی انسانی محور اصلی کار در نیروهای مسلح است، افزود: در حوزه معیشت و حقوق کارکنان ‌اصلاحاتی ‌انجام شده اما هنوز نسبت به حکم قانونی فاصله داریم.

وزیر پیشنهادی دفاع با بیان اینکه در حوزه خدمات درمانی وضعیت خوبی داریم، گفت: ‌در برنامه پیش‌بینی شده تا مناطق محروم و عملیاتی، جانبازان و معسرین در اولویت قرار گیرند.‌

حاتمی در خاتمه ضمن تأکید بر تقابل نزدیک با مجلس شورای اسلامی، وزارتخانه ها و نیروهای مسلح در جهت پیشبرد اهداف و پشتیبانی های دفاعی، اعلام کرد، برنامه 4سال آینده وزارت دفاع از جامعیت برخوردار است.

در این نشست نمایندگان فراکسیون ‌ولایی مجلس با تأکید بر تقویت قدرت و اقتدارملی‌، ‌توجه ویژه به حوزه صنعت هوایی، معیشت کارکنان نیروهای مسلح به ویژه در حوزه حقوق و مزایا‌، ‌عنایت ویژه نیروهای مسلح به طرح شهید کاظمی،نوسازی پادگان ها، ‌تقویت هرچه بیشتر صنعت دفاعی نسبت به قبل در راستای آمادگی مقابله با هرگونه تهدید و دشمنی و همچنین ‌تعامل و همکاری تنگاتنگ با صنایع مختلف کشور از جمله وزارت صنعت‌، نفت‌، علوم و ... جهت تقویت هرچه بیشتر صنعت دفاعی، لزوم تعامل هر چه بیشتر وزیر با سایر وزارتخانه‌ها را خواستار شدند و حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه فراکسیون ولایی از نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای تقویت بنیه دفاعی کشور را اعلام کردند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.