هاشمی در تشریح مشکلات مغازه‌داران ساختمان پلاسکو هم اظهارکرد: تقسیم‌بندی‌ها انجام شده است.

به گزارش جماران؛ استاندار تهران درباره افتتاح خط 8 مترو تهران گفت: در مورد خط 7 مترو اعلام کردیم مشکلاتی وجود دارد و نباید این اقدام انجام شود و خط 8 مترو باید بهره‌برداری و افتتاح همزمان انجام می‌شد و ضرورتی نداشت که افتتاح قبل از بهره‌برداری انجام شود.

سیدحسین هاشمی در نشست خبری امروز سه‌شنبه ضمن تقدیر از خبرنگاران حوزه استان تهران و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: فعالیت خبرنگاران در امانتداری و نگارش حائز اهمیت است و انعکاس به موقع و درک زمان را به خوبی مدنظر قرار می‌دهند.

وی افزود: در دولت یازدهم هویت‌بخشی به شهرستان‌های استان که همواره به فراموشی سپرده شده بود، در استانداری تهران مدنظر قرار گرفت و تلاش کردیم محرومیت‌ها جبران شود؛ به طوری که ملارد با بیش از 450 هزار نفر جمعیت از داشتن تخت بیمارستانی محروم بود و در زمینه صنایع و سایر خدمات نیز به شهرستان‌ها توجه بیشتری شد.

استاندار تهران، تعامل، همکاری و اعتماد را شعار اصلی مدیریت در استانداری تهران خواند و ادامه داد:‌ رسیدگی به آب شرب استان تهران در دو بعد کمیت و کیفیت از ابتدا در دستور کار قرار گرفت به شکلی که در شرق استان تهران 50 میلیون متر مکعب کسری آب و در جنوب تهران مشکل کیفیت آب مرتفع شد. اعلام مشکلات آب شرب تهران نیز موجب شد بارها تذکر بدهیم اما راهی جز آگاهی رسانی و لزوم مدیریت در آب شرب نداشتیم و اکنون آب تهران در بعد کیفیت و کمیت مشکلی ندارد.

هاشمی به موضوع تصفیه فاضلاب تهران و احداث 10 تصفیه‌خانه در این استان در دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: بیش از یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب فاضلاب تهران رها شده بود که امروز با برنامه‌ریزی‌ها از 90 درصد آبیاری‌ها با آب‌های آلوده جلوگیری شده است.

وی با اشاره به فعال شدن کمیسیون تهران و کلانشهرها در دولت یازدهم افزود: ساخت بیمارستان در شهرستان‌های استان تهران، اجرای بنزین یورو 4 و اعطای مجوز نشست تشکل‌ها و احزاب و تأمین امنیت کامل استان از دیگر اقداماتی بود که در دولت یازدهم محقق شد.

استاندار تهران اطلاع‌رسانی اقدامات دولت از سوی رسانه‌ها را مهم خواند و گفت: ساماندهی صنوف و صنایع در استان تهران در دستور کار قرار گرفت و امیدواریم تا پایان دولت دوازدهم به طور کامل شهرک‌های صنعتی ایجاد و صنایع قدیمی نوسازی شوند.

هاشمی به ساخت کمربندی سوم استان تهران که از آبیک شروع شده و از جنوب رباط‌کریم عبور می‌کند، اشاره کرد و افزود: قطعا ساخت این کمربندی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک منطقه اثرگذار است.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص نوسازی صنایع در استان تهران تصریح کرد: ساخت شهرک‌های صنعتی جدید در شهریار و ملارد قطعی شده است و در جنوب و شرق تهران نیز جانمایی شده‌اند و در دو سال آینده اتفاقات خوبی در این بخش مشاهده می‌کنیم.

استاندار تهران درباره مشکلات مسکن مهر استان تهران نیز گفت: فقط در مسکن مهر پردیس مشکلاتی داریم که در بخش حقوقی و شکایات است که امیدواریم تا پایان امسال پرونده مسکن مهر به طور کامل تعیین تکلیف شود.

هاشمی در تشریح مشکلات مغازه‌داران ساختمان پلاسکو هم اظهارکرد: تقسیم‌بندی‌ها انجام شده است و با رفع موضوع مالکیت قرار است مکان جدید در اختیار مغازه‌داران قرار گیرد.

استاندار تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر استقلال فرمانداری ورامین افزود: این مسائل تا زمانی که در تقسیمات کشوری مطرح نشود، قابل اجرا نیست و پروسه زمانبری دارد. استقلال فرمانداری ری نیز از یک جهت ممکن است به نفع شهرستان باشد اما از این نظر که از شهرداری تهران جدا می‌شود ممکن است در زمینه بودجه‌ای که از شهرداری می‌گیرد، نفعی نداشته باشد.

هاشمی درباره ساماندهی وضعیت معتادان متجاهر و متکدیان سطح شهر تهران گفت: متأسفانه در زمینه ساماندهی متکدیان با خلاء قانونی مواجه هستیم و بخشی از متکدیان به عنوان دستفروش در سطح شهر حاضر می‌شوند که از نظر قانونی امکان جمع‌آوری آنها وجود ندارد. در حوزه ساماندهی معتادان متجاهر نیز بخشی از آنها دارای بیماری‌های خاص هستند و امکان نگهداری آنها در کمپ‌ها و مراکز ماده 16 وجود ندارد، لذا نیازمند همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی برای درمان آنها هستیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.