امروز در رقه هر تروریست داعشی برای ساختمان‌های باقی مانده و برای بقا می‌جنگد اما به احتمال زیاد همه این ۲۰۰۰ داعشی در رقه می‌میرند.

به گزارش جماران؛ فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش با بیان این که حدود ۲۰۰۰ داعشی همچنان در رقه سوریه حضور دارند اعلام کرد: از زمان آغاز عملیات آزادسازی رقه نیروهای سوریه دموکرات حدود ۴۵ درصد از این شهر را پاکسازی کرده‌اند.

مک گورک، فرستاده ویژه آمریکا در ائتلاف ضد داعش اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰۰ داعشی در شهر رقه برای بقا در این شهر مقابل حملات نیروهای تحت حمایت آمریکا مبارزه می‌کنند. نیروهای سوریه دموکرات از آغاز عملیاتشان در ژوئن ۴۵ درصد از شهر رقه سوریه را پاکسازی کرده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: امروز در رقه هر تروریست داعشی برای ساختمان‌های باقی مانده و برای بقا می‌جنگد اما به احتمال زیاد همه این ۲۰۰۰ داعشی در رقه می‌میرند. پیش از هر عملیات نظامی نیروهای ائتلاف به منظور تضمین عدم فرار داعشی‌ها به خارج یا سوریه و عراق منطقه مورد هدف را محاصره می‌کنند.

مک گورک گفت: با همکاری نیروهای ترکیه مرزهای سوریه و ترکیه به طور کامل مسدود شده و داعشی‌ها نمی‌توانند نیروهای جنگجویی که در سوریه آموزش دیده‌اند را برای حمله به اروپا و دیگر مناطق اعزام کنند.

این مسئول آمریکایی عنوان داشت: ائتلاف ضد داعش لیستی از ۱۹ هزار داعشی را تهیه کرده که تلفن های همراه، آدرس و دیگر اسناد مربوط به آنها در اماکن جنگی یافت شده و این لیست در اختیار پلیس بین الملل (اینترپل) قرار گرفته است.

مک گورک درباره اقدامات انجام شده میان نیروهای مسلح آمریکا و سوریه برای ممانعت از هرگونه حوادثی حین عملیات‌های جدگانه در سوریه گفت: این هماهنگی ها به شکل خوبی در جریان است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.