تایمز آف ایندیا نوشت: تحریم‌های جدید آمریکا مخالفان روحانی را تقویت کرده است. آن‌ها معتقدند آمریکا قابل اعتماد نیست.

به گزارش جماران؛ پایگاه اینترنتی روزنامه «تایمز آف ایندیا» در گزارشی با بیان اینکه روحانی امروز در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری بار دیگر قسم یاد کرد که به تلاش‌هایش برای ارتباط ایران با کشورهای جهان ادامه می‌دهد، نوشت: این درحالی است که کمتر از ۲۴ ساعت از امضای قانون تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران توسط ترامپ می‌گذرد. 

در ادامه این گزارش گفته شده ایران تحریم‌های جدید را نقض توافق هسته‌ای می‌داند. عباس عراقچی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفته بود: «من بر این باورم که توافق هسته‌ای نقض شده است و ما باید واکنش مناسبی به نقض توافق هسته‌ای داشته باشیم. »

در گزارش این پایگاه خبری هندی گفته شده افزایش برخی بحران‌ها، وضعیت روحانی ۶۸ ساله را در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش که به لطف شعار‌هایش درباره بازسازی روابط با غرب روی کار آمده است، سخت خواهد کرد. 

تایمز آف ایندیا نوشت: «روحانی در این مراسم گفت که ما هرگز انزوا را نمی‌پذیریم. توافق هسته‌ای نشانه حسن نیت ما در عرصه بین الملل بود.»

این پایگاه خبری هندی نوشت: تحریم‌های جدید آمریکا مخالفان روحانی را تقویت کرده است. آن‌ها معتقدند آمریکا قابل اعتماد نیست. 

«الی گران مایه» تحلیل‌گر امور ایران در شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا نیز در این باره به تایمز آف ایندیا گفت: آنچه امروز حیاتی است موضع اروپایی‌هاست. آنچه ایرانی‌ها روی آن حساب کرده‌اند شاید حمایت اروپایی‌ها از برجام باشد. همین مساله می‌تواند از نظر سیاسی اقدام احتمالی ترامپ در پاره کردن برجام را پرهزینه کند یا دست کم نشان دهد اگر آمریکا از برجام خارج شود، در این مسیر تنها خواهد بود. 

به گزارش این خبرگزاری، آژانس انرژی اتمی بار‌ها پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تایید کرده است. این مساله دوبار مورد تایید دولت ترامپ نیز قرار گرفته است. 

در پایان این گزارش گفته شده روحانی در صورتی که درصدد اعمال کنترل بر اقتصاد باشد با چالش‌های مهمی روبه رو خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.