امیر خجسته با بیان اینکه هم اکنون پرونده سیر قضایی خود را در دادگاه طی می کند، افزود: هیچ حکمی در این زمینه صادر نشده است.

به گزارش جماران؛ رییس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید از ارائه ۳۰ هزار برگ سند از تخلفات بنیاد شهید دولت دهم به دادگاه خبر داد.

امیر خجسته با اشاره به اظهارات وکیل مدافع زریبافان رییس بنیاد شهید دولت دهم مبنی بر اینکه هیچ یک از اتهامات مطرح شده علیه بنیاد شهید از سوی هیئت تحقیق و تفحص اثبات نشده لذا پرونده مختومه شده است، گفت: باید گفت که این خبر از اساس کذب است و نه دادگاه رأی خود را در این صادر کرده و نه هیئت تحقیق و تفحص نتیجه خود را به زریبافان اعلام کرده است، لذا هیچ حکم برائتی از سوی تیم تحقیق و تفحص اعلام نشده و ظاهرا وکیل مدافع زریبافان اصلا در جریان موضوعاتی که رخ داده نیست، بنابراین بهتر بود ابتدا اطلاعاتی کسب می کرد و سپس در این خصوص اظهارنظر می کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، افزود: در حالی که در مجلس نهم به طرق متعدد افراد مختلف سعی داشتند که به موضوع تحقیق و تفحص از بنیاد شهید ورود کرده و حتی سرمایه گذاری های کلانی برای به نتیجه رسیدن این پرونده داشتند و  نمی خواستند که نتیجه تحقیق و تفحص در مجلس اعلام شود، اما تیم تحقیق و تفحص به این موضوع ورود جدی کرد و با رایزنی دکتر لاریجانی این پرونده برای بررسی به قوه قضاییه ارجاع شد.

دستور دادستان تهران به شعبه هفتم بازپرسی برای بررسی سریع پرونده

خجسته با بیان اینکه دستور صریح رئیس مجلس به دادستانی و قوه قضاییه این بود که 30 هزار برگ سند به دادگاه ارائه می شود، لذا قوه قضاییه باید دادگاه ویژه تشکیل داده و با سرعت این پرونده را بررسی کند، ادامه داد: 30 هزار برگ سند توسط هیأت تحقیق و تفحص به کمیسیون اصل 90 ارجاع شد، همچنین اسناد و مدارک تحقیق و تفحص با دستور کتبی رئیس مجلس به دادستان تهران ارائه شد.

وی با اشاره به اینکه دادستان تهران به شعبه هفتم بازپرسی دستور داد که این پرونده را به سرعت بررسی کند، یادآور شد: پس از مطالعه در شعبه هفتم به دلیل حجم بالا و گسترده ی تخلفات، اسناد و مدارک تخلفات به تیم های کارشناسی قضایی ارائه شد و در حال حاضر تیم های کارشناسی در حال بررسی این مدارک بوده که نتیجه آن را به شعبه هفتم بازپرسی ارائه می دهند، تا به مردم اعلام شود.

پرونده سیر قضایی خود را در دادگاه طی می کند

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان هم اکنون پرونده سیر قضایی خود را در دادگاه طی می کند، افزود: هیچ حکمی در این زمینه صادر نشده است، علیرغم اینکه تخلفات زیاد بوده اما بسیاری از منابع مالی بازگردانده شده و برخی تخلفات دیگر در دادگاه در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: علیرغم فشار جناح های سیاسی که تلاش می کردند این تحقیق و تفحص به نتیجه نرسد، تیم تحقیق و تفحص به فعالیت های خود ادامه داد و با توجه به اینکه در مجلس قرائت نشد از طریق رئیس مجلس برای بررسی در قوه قضاییه این پرونده پیگیری شد.

در زمان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بسیاری از مبالغ به بیت المال بازگردانده شد

رییس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی و اداری مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در زمان تحقیق و تفحص از بنیاد شهید بسیاری از مبالغ به بیت المال بازگردانده شد، اظهار کرد: از هتل سفیدکنار تا 500 میلیارد تومان اختلاس از صرافی دی که این مبلغ اختلاس شده به دبی رفته بود به کشور و اموال بنیاد بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه نتایج تحقیق و تفحص در قوه قضاییه قابل مشاهده است، افزود: عدم قرائت گزارش تحقیق و تفحص در مجلس به معنای برائت مسئولان بنیاد شهید دولت دهم نبوده است، بلکه این پرونده درحال طی کردن سیر قضایی خود در قوه قضاییه است، لذا چنانچه کسی ادعا می کند که مشکل و تخلی در بنیاد شهید دولت دهم وجود نداشته اعلام کند تا مدارک و اسناد تخلفات در سایت ها و خبرگزاری ها قرار گیرد و مردم متوجه شوند که چه اتفاقاتی در بنیاد شهید رخ داده است.

اگر تیم تحقیق و تفحص مجبور شود اسناد و مدارک را منتشر می کند

خجسته ادامه داد: به وکیلی که بدون دریافت اطلاعات متقن اظهار نظر می کند باید گفته شود که اگر تیم تحقیق و تفحص مجبور شود اسناد و مدارک را منتشر می کند، که دیگر جایی برای هیچ اظهارنظری باقی نمی ماند.

وی با بیان اینکه تعدادی از متخلفان روانه زندان شده و با وثیقه آزاد شده اند، یادآور شد: دستگاه های نظارتی همانند وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی درحال پیگیری این پرونده هستند و در آینده نزدیک نتیجه رأی دادگاه اعلام می شود، در حال حاضر هیئت تحقیق و تفحص منتظر اعلام حکم دادگاه است تا افرادی که اختلاس کرده و بیت المال را غارت کرده اند به سزای اعمال خود برسند.

رییس هیئت تحقیق و تفحص از بنیاد شهید با اشاره به اینکه افرادی از دولت گذشته و دولت فعلی در این پرونده نقش داشته اند که پرونده آن ها مفتوح است، تصریح کرد: مجلس با مفاسد اقتصادی به صورت فراجناحی برخورد کرده و در هر دولتی که فساد وجود داشته برخورد قاطع می کند، همچنین تا حصول نتیجه وضعیت این پرونده را پیگیری می کند، چراکه باید پاسخ 5 میلیون خانواده ایثارگر در کشور داده شود، بنابراین با تعیین تکلیف و مجازاتمتخلفان و بازگشت اموال نتیجه پرونده به مردم اعلام می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714689
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.