۲۱۴ نماینده مجلس در بیانیه ای با حمایت از اقدامات وزارت نفت بویژه در انعقاد قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی بر ضرورت ادامه حضور زنگنه تاکید کرده بودند.

به گزارش جماران؛ در آستانه مراسم تنفیذ و تحلیف حسن روحانی به‌عنوان رییس‌جمهور جدید، درخواست‌ها برای ادامه حضور بیژن نامدار زنگنه در وزارت نفت بالا گرفت.

در روزهای گذشته اخبار متفاوتی مبنی بر عدم تمایل زنگنه به حضور در وزارت نفت در محافل سیاسی و نفتی و اخبار رسانه ها منتشر شد تا آنجا که حتی برخی روزنامه‌های حامی دولت از «کابینه بدون زنگنه» نوشتند.

همزمان حملات مخالفان دولت به وزارت نفت در هفته‌های اخیر و به‌ویژه پس از انعقاد قرارداد توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی با توتال فرانسه شدت گرفته بود و موضوعاتی از قبیل قرارداد کرسنت بار دیگر از سوی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌های مخالف دولت پیش کشیده شد.

زنگنه البته حملات مخالفان دولت را بی‌پاسخ نگذاشت و با حضور در صحن علنی مجلس و دو مصاحبه صریح با تلویزیون و روزنامه دولتی «ایران» تمامی ادعاها را رد کرد و از جمله کفت که مدعیان قرارداد کرسنت خود متهمان اصلی هستند.

با این حال، مجموعه این حملات و کارشکنی ها که طی چهار سال گذشته بطور مداوم متوجه وزارت نفت و فعالیت های آن در حوزه های مختلف توسعه ای، تولیدی، بین المللی، قراردادی و... بوده است؛ زنگنه را به شدت برای ادامه مسئولیت دچار تردید کرد تا آنجا که در پی دعوت رییس جمهور برای حضور در کابینه دوازدهم، اعلام کرد: «چه معنا دارد که ما هم کار کنیم، هم دزدی نکنیم و هم متهم شویم و حرف بشنویم؟»

در این شرایط، بدنه وزارت نفت که طی چهار سال گذشته تاحدی توانسته بودند از شرایط سخت دوران دولت محمود احمدی نژاد و هرج و مرج حاکم بر فعالیت ها فاصله بگیرند؛ از اینکه زنگنه در این شرایط حساس کارهای خود را ناتمام گذارد، نگران هستند.

از این رو، در هفته های اخیر، مدیران، کارشناسان، فعالان رسانه ای و تحلیلگران حوزه نفت به طرق مختلف خواستار ابقای زنگنه و ادامه فعالیت او علیرغم حملات و کارشکنی های مخالفان دولت شدند.

امروز نیز در گردهمایی جوانان توسعه گرای نفت که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد؛ سخنرانان و حاضران با برشمردن دستاوردهای چهار سال گذشته وزارت نفت خواستار ادامه حضور زنگنه شدند و درعین حال، مطالبات و انتظارات خود را نیز بیان داشتند.

حاضران در این گردهمایی همچنین در قطعنامه پایانی خود که خطاب به رییس جمهور صادر شد؛ خواستار ادامه حضور زنگنه در دولت شدند.

از سوی دیگر، اسدالله قره خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، در سخنرانی امروز خود در مراسم بهره برداری از خط لوله انتقال گاز دامغان- نکا از زنگنه خواست علیرغم مشکلات و حملات مخالفان دولت همچنان به حضور در وزارت نفت ادامه دهد.

پیش از این، ۲۱۴ نماینده مجلس هم در بیانیه ای با حمایت از اقدامات وزارت نفت بویژه در انعقاد قرارداد فاز ۱۱ پارس جنوبی بر ضرورت ادامه حضور زنگنه تاکید کرده بودند.

فراکسیون امید مجلس هم در ارزیابی خود از عملکرد وزرای دولت یازدهم، یکی از بالاترین نمرات را به وزیر نفت داده بود و هیات رییسه این فراکسیون در دیدارها و رایزنی های خود با رییس جمهور بطور جدی خواستار حضور زنگنه در دولت آینده شده بودند.

گفتنی است، منابع نزدیک به وزارت نفت دو روز قبل اطلاع دادند زنگنه تردیدها را کنار گذاشته و حضور او در دولت آینده تقریبا قطعی شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714224
  • منبع: انرژی امروز
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.