داداشی اظهار داشت: برخی پرونده های تخلفات احمدی نژاد در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی وجود دارد که هنوز در دستورکار کمیسیون نیست.

به گزارش جماران؛ داداشی از عدم رسیدگی به تخلفات مسئولان در زمان تصدی مسئولیت انتقاد کرد.

ولی الله داداشی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر تخلفات نفتی در زمان دولت دهم، گفت: چرا زمانی که آقای احمدی نژاد رییس جمهور بود، دیوان محاسبات این تخلفات را اعلام نکرد و به آن رسیدگی نشد، لذا دیوان محاسبات وقت در این بخش کوتاهی کرده و در مرحله اول دیوان محاسبات باید پاسخگو باشد که چرا به پرونده در زمان خود رسیدگی نکرده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از اینکه 4 سال از دوران کنار رفتن احمدی نژاد از تصدی گری ریاست جمهوری می گذرد و اکنون می گویند که احمدی نژاد تخلف کرده است، افزود: هر کسی که در این کشور تخلف می کند اعم از رییس جمهور، وزرا و یا هر مسئول دیگری باید پاسخگوی مردم، مجلس، قوه قضاییه و نهادهای نظارتی باشد، لذا مسئولان نظارتی باید پاسخگو باشند که چرا پرونده تخلفات احمدی نژاد را در همان زمان مطرح نکردند.

آیا رییس جمهور دولت دهم 7 هزار میلیارد تومان برای ضمانت دارد

 داداشی ادامه داد: برخی پرونده های تخلفات احمدی نژاد در کمیسیون اصل 90 قانون اساسی وجود دارد که هنوز در دستورکار کمیسیون نیست.

وی با بیان اینکه اگر حکم تخلفات نفتی احمدی نژاد در زمان تصدی گری وی بر سمت ریاست جمهوری صادر شده سازمان های حسابرسی و دیوان محاسبات باید تخلفات را به قوه قضاییه ارجاع و احکام را به مردم اعلام می کردند، یادآور شد: این روزها اعلام می شود که یکی از تخلفات نفتی احمدی نژاد 7 هزار میلیارد تومان بوده است، اکنون که احمدی نژاد دیگر رییس جمهور نیست چگونه می خواهند وی را بازخواست کنند و آیا رییس جمهور دولت دهم 7 هزار میلیارد تومان برای ضمانت دارد.

باید به تخلفات روسای جمهور در زمان تصدی گری رسیدگی شود

این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه هر متخلفی چه احمدی نژاد و یا هر شخص دیگری باید در برابر قانون پاسخگو باشد، افزود: پس از چهار سال اعلام تخلفات کمی غیر معقول است و در همان زمان دیوان محاسبات باید این تخلفات را اعلام و پیگیری می کرد، اما متاسفانه دیوان محاسبات وقت در این پرونده سیاسی کاری کرده است.

وی با تاکید بر اینکه باید به تخلفات روسای جمهور در زمان تصدی گری رسیدگی شود، ادامه داد: اکنون با احمدی نژاد می خواهند چه کار کنند آیا احمدی نژاد 7 هزار میلیارد تومان نقدینگی دارد که بتوان این رقم را از وی گرفت، البته هر شخص یا رییس جمهور دیگری این میزان نقدینگی و توان پرداخت این رقم را ندارد.

تخلف باید در همان زمان به مجلس و دستگاه قضایی اعلام می شده است

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد:اگر تخلفات احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری وی اعلام می شد، حداقل طرح سوال از رییس جمهور صورت می گرفت و یا حتی استیضاح می شد و مردم تکلیف خود را با رییس جمهور می دانستند.

وی با بیان اینکه این بدین معنا نیست که کسی که به تخلفات فرد متخلف پس از پایان دوره مسئولیت رسیدگی نشود، افزود: تخلف، تخلف بوده و در هر زمان باید به تخلف رسیدگی شود، اما موضوع مهم این است که اقدام دیوان محاسبات وقت سیاسی کاری بوده چراکه تخلف باید در همان زمان به مجلس و دستگاه قضایی اعلام می شده است.

دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس باید گزارش تخلفات را به موقع به مجلس ارائه می کرده است

داداشی با اشاره به اینکه دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس باید گزارش تخلفات را به موقع به مجلس ارائه می کرده است، ادامه داد:چرا زمانی که یک مسئولی در کشور تخلف می کند گفته می شود که این موضوع مسکوت گذاشته شود، برای اینکه با اعلام این تخلف جامعه دچار بحران و آشوب می شود؟

وی با تاکید بر اینکه برای دستیابی به سیستم اداری سالم و شفاف در کشور باید تمام موضوعات صریح به مردم اعلام شود، یادآور شد: تا زمانی که فشار افکار عمومی روی مسئولان نباشد تخلف مسئولان بیشتر محتمل است.یکی از روش های مهم نظارتی که سبب عملکرد صحیح مسئولان می شود فشار افکار عمومی است، که اگر این ترس در وجود مسئولان نباشد هرگونه تخلف و کسری بودجه در دولت ها متحمل است.

نباید به تخلفات مالی که از جیب ملت خرج می شود جناحی نگاه کرد

نماینده مردم آستارا در مجلس دهم، افزود: ابزار افکار عمومی برای مانع شدن رخداد تخلفات مالی و اداری بیش از سایر دستگاه ها و حتی قوه قضاییه است، اما اینکه در زمان احمدی نژاد موضوع تخلفات از طریق دیوان محاسبات به مردم گزارش نشده جای بحث دارد.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه اصل تخلف، تخلف است، می خواهد متخلف رییس جمهور، مشاور، معاونان و یا معاونان وی باشد، تصریح کرد: نباید به تخلفات مالی که از جیب ملت خرج می شود جناحی نگاه کرد، چراکه این جناحی و حزبی برخورد کردن با تخلفات به کشور آسیب می رساند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714187
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.