کاظمی با بیان اینکه دستگاه قضایی برخورد مناسب و قضایی داشته است، عنوان کرد: در روند رسیدگی به پرونده بحث باج خواهی وجود ندارد.

به گزارش جماران؛ نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دستگاه قضایی کشور برخورد مناسبی با پرونده حمله سفارت به عربستان داشته است.

محمد کاظمی در واکنش به وزارت خارجه عربستان که از روند بررسی حمله به سفارت عربستان در تهران انتقاد کرده است، گفت: بعد از حمله به سفارت عربستان، افکار عمومی که متاثر شده بود پیگیری تعقیب قضایی افرادی که با این حمله موقعیت کشور را در صحنه جهانی به مخاطره انداخته بودند، شد.

نماینده مردم ملایر در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: در این مسیر، افراد واشخاص شناساسی شد و دستگاه قضایی برای این افراد پرونده تشکیل داد و محاکمه کرد شاهد هستیم که در دادگاه بدوی محکوم به حبس شد و این حکم در دادگاه تجدید نظر که معمولا بنای آن تخفیف مجازات است نیز تایید شد.

وی با بیان اینکه دستگاه قضایی برخورد مناسب و قضایی داشته است، عنوان کرد: بنابراین در روند رسیدگی به پرونده بحث باج خواهی وجود ندارد بلکه حرکت مجرمانه علیه سفارت عربستان صورت گرفته و دستگاه قضایی با عنوان مجرمانه به پرونده ورود کرد و حکم قضایی لازم را صادر کرده است.

این نماینده مجلس تاکید کرد: در شرایطی که ایران با جدیت موضوع حمله به سفارت عربستان را پیگیری می کند شاهد هستیم دولت ریاض هیچ اقدام قابل ملاحظه ای برای رسیدگی به فاجعه منا نداشته است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ادعای امتیاز خواهی دیپلماتیک ایران از عربستان، اظهار داشت: این ادعای بی محتوا و بی اساسی است اگر آنها صداقت دارند مقصرین شهدای منا را شناسایی و برای آنها پرونده تشکیل و به گونه ای دادگاه برگزار کند که دنیا از محاکمه این افراد مطلع شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714179
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.