پورمختار گفت: دستگاه قضایی در مرحله اول رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان رای به حبس متهمان داد و در دادگاه تجدید نظر همین رای تایید شد که نشان از اراده جدی در برخورد با عوامل خودسر است.

به گزارش جماران؛ عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که باج خواهی ایران از حمله به سفارت عربستان ادعای واهی است.

محمدعلی پورمختار در واکنش به انتقاد وزارت خارجه عربستان در نحوه رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان در تهران، اظهار داشت: اینکه گفته می شود ایران از این حادثه باج خواهی می کند اظهار نظر نادرستی است چرا که وزارت خارجه کشور با شدت و جدیت این موضوع را پیگیری کرده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی در شناسایی افراد کمک کرده و به سرعت آنها را به قوه قضاییه معرفی کرده و دستگاه قضا بر اساس قوانین جزایی و کیفری کشور به پرونده مذکور رسیدگی کرده است.

وی گفت: دستگاه قضایی در مرحله اول رسیدگی به پرونده حمله به سفارت عربستان رای به حبس متهمان داد و در دادگاه تجدید نظر همین رای تایید شد که نشان از اراده جدی در برخورد با عوامل خودسر است بنابراین دلیلی برای باج خواهی از دستگاه دیپلماسی عربستان وجود ندارد.

پورمختار با انتقاد از عمل رسیدگی عربستان به مسائل سال 94 عنوان کرد: در سال 94 شاهد تکرار واقع نادرستی در موسوم حج بودیم که هرگز عربستان در این زمینه های اقدام جدی و عمل نداشت، در حادثه منا 500 شهید به جای ماند اما هیچ کدام از مسئولین و ماموران سعودی محاکمه نشدند.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرض می شود فاجعه منا سهوی بوده است، اظهار داشت: حتی اگر تعمدی در فاجعه منا وجود نداشته و انتظار می رود که دولت سعودی نسبت به این بی تدبیری به کشورهای درگیر در کشتار منا پاسخ دهد اما به جای اقدام جدی اظهار نظرهای واهی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 714159
  • منبع: خانه ملت
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.