حاکمان ‌ابوظبی با خریداری سیستم های پیشرفته کنترلی از غرب،‌بیشترین نظارت را بر مردم خود دارند.

مجله آمریکایی'دی اندراسپت'در گزارشی با یادآوری اینکه امارات در زمره کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان جاسوسی و سرکوبگری دارد‌،ن وشت:حاکمان ‌ابوظبی با خریداری سیستم های پیشرفته کنترلی از غرب،‌ بیشترین نظارت را بر مردم خود دارند.

به گزارش جماران، این مجله آمریکایی امروز نوشت: امارات متحده عربی در زمره کشورهایی قرار دارد که بیشترین میزان سرکوبگری و دیکتاتوری را در داخل دارد. همچنین در جنگ خونین یمن، با ایجاد شبکه زندان های مخفی برای شکنجه، نقش اساسی را ایفا می کند.
بر اساس این گزارش؛ هک شدن پست الکترونیکی یوسف العتیبه سفیر امارات در واشنگتن و اسناد فاش شده در آن نشان می دهد که امارات استفاده زیادی از سیستم های جاسوسی و نظارتی دارد و پیوسته چنین تجهیزاتی را از کشورهای غربی با هدف تعقیب مخالفان سیاسی خود خریداری می کند.
مجله آمریکایی دی اندراسپت همچنین در اکتبر (مهر/آبان) گذشته در مطلبی نوشته بود که دولت ابوظبی گروهی از هکرهای غربی را برای پیشبرد اهداف خود و تقویت سیستم کنترلی و نظارتی بر مردم کشورش به کار گرفته است. این اقدام، امارات را به کشوری تبدیل کرده که بیشترین استفاده را از سیستم های کنترلی و نظارتی پیچیده و پیشرفته دارد.
'نیکلاس مکی چان' پژوهشگر سازمان دیده بان حقوق بشر سازمان ملل (هیومن رایتس واچ) در امور امارات دراین باره مجله آمریکایی دی اندراسپت گفت: فعالان اماراتی در این سازمان اطمینان دارند که دولت ابوظبی از سیستم های کنترل الکترونیکی برای کنترل و نظارت بر آنها استفاده می کند.
وی ادامه داد: زمانی که فعالان اماراتی در ژانویه سال 2014 وارد کشورشان شدند،‌ فعالان محلی در این کشور در دیدار با آنها گفتند که به هنگام سفر یا جابجایی در داخل کشور گوشی های همراه خود را در خانه می گذارند تا مقام های ابوظبی مکان حضور آنها را شناسایی نکنند.
این مجله آمریکایی نوشت:تعجب آور است که امارات با این حد سرکوبگری در معرض انتقادات و حملات مراکز تحقیقاتی اصلی آمریکا قرار نمی گیرد. این مراکز نه تنها این جنبه را نادیده می گیرند بلکه به یوسف العتبیه سفیر ابوظبی در واشنگتن نیز اجازه می دهند که بدون مشکل به فعالیتش ادامه دهد.
مجله دی اندراسپت (Andreaspt) در تحلیل این موضوع نوشت: العتبیه با پول، مراکز تحقیقاتی آمریکا را می خرد و به سکوت در برابر اقدامات امارات وامی دارد. همچنین سفیر امارات شخصیت های موثر در محافل سیاسی خارجی را می خرد تا چهره سیاسی دولت متبوعش در خارج از کشور را خوب جلوه دهند.
این مجله آمریکایی نوشت:‌ هکرهای گلوبال لیکس با نفوذ به ایمیل یوسف العتبیه سفیر امارات،‌ اسناد مهمی را از پست الکترونیکی وی به سرقت بردند که نشان می دهد وی بسیاری از احزاب و شخصیت های موثر همپیمان آمریکا را با پول خریده است.
مجله دی اندراسپت فاش کرد که مرکز امنیت جدید آمریکا سال گذشته 250 هزار دلار از العتبیه دریافت کرد تا زمینه را برای دست یابی امارات به هواپیماهای نظامی میسر کند.
این مجله آمریکایی یادآورشد: مراکز تحقیقاتی ذیربط و سفارت امارات تاکنون به درخواست این مجله برای پاسخگویی درباره ایمیل و اسناد هک شده، واکنشی نشان ندادند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.