اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان به وزارت کشور درخصوص تکرار ادعاهای اخذ رای پس از ساعت ۲۴ در روز انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری پاسخ داد.

به گزارش جماران؛ در بخشی از این اطلاعیه چنین آمده:

۱. شورای نگهبان در همه دوره‌های انتخاباتی به وزرای محترم کشور تاکید داشته که اخذ رای بعد از ساعت ۲۴ به جهت آنکه در زمانی فراتر از روز رای‌گیری انجام می‌گیرد، فاقد اعتبار قانونی است.

۲. در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری نیز در گفت‌وگوهای مرتبط با انتخابات با وزیر کشور بر همین نکته تاکید شده که بعد از ساعت ۲۴ «اخذ رای فاقد اعتبار است» و در این مکالمه‌ها هرگز از «ابطال انتخابات» صحبتی نشده است. با رجوع به متن مکالمه‌ها با وزیر کشور می‌توان غیرواقعی بودن بحث ابطال را دریافت.

۳. وزارت کشور بیش از موضوع اخذ رای بعد از ساعت ۲۴ که فاقد اعتبار قانونی است می‌باید به بررسی مشکل فنی در سامانه احراز هویت و علل تاخیر در آغاز رای‌گیری در بسیاری از شعبه‌های اخذ رای بپردازد که در نتیجه آن بسیاری از مردم در صبح روز انتخابات و وقت قانونی اخذ رای نتوانستند رای بدهند.

۴. چنانکه از مخاطب اطلاعیه مرکز اطلاع‌رسانی وزارت کشور، آشکار می‌شود، به نظر می‌رسد این واکنش نتیجه فشارهای جریان‌های سیاسی در آستانه تشکیل کابینه است. انتظار می‌رود دولت محترم و وزارت کشور، در برابر فشارهای جناح‌های سیاسی، برخوردی همراه با تدبیر داشته باشند و در مواجهه با این فشارها، با رویکرد فرار از مسئولیت، دیگر نهادهای نظام از جمله شورای نگهبان را متهم نسازند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.