ما تجربه اجرانکردن برنامه‌های توسعه را مثل برنامه چهارم داریم، همچنین تجربه بسیاری در اجرا نشدن قوانین و مصوبات را هم داریم. اگر اجرا نشد، به کجا باید شکایت ببریم؟

به گزارش جماران، ژاله شادی‌طلب، جامعه‌شناس، در یادداشتی به بحث در مورد مصوبه نقش 30 درصدی زنان در تشکیلات مدیریتی کشور پرداخته است؛

در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی گزارش شده است که در جلسه شورای‌عالی اداری به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور تصویب شده که سن مدیران تا پایان برنامه ششم توسعه کشور هشت سال کاهش خواهد یافت و ٣٠ درصد از مدیران کشور از میان زنان منصوب خواهند شد. جناب آقای دکتر جهانگیری همان‌طور که در مناظره‌های انتخاباتی اشاره داشتند، تأکید کرده‌اند شرایط برای استفاده از توانمندی زنان و جوانان بیش از گذشته مهیا خواهد شد و تلاش دولت دوازدهم در جهت کاهش سن مدیران و افزایش تعداد زنان در جایگاه‌های مدیریتی خواهد بود. به یقین زنان این کشور از اینکه ایشان برای تحقق وعده‌های دوران انتخابات تلاش می‌کنند، سپاسگزار هستند. نگارنده در تمام زندگی سعی کرده به رخداد‌ها با خوش‌بینی بنگرد و به‌هرحال انسان با امید زنده است، اما در این مقطع زمانی که همه انتظار انتخاب حداقل سه زن در سمت وزارت را دارند نمی‌توانم انکار کنم که به اعلام چنین مصوبه‌ای چندان خوش‌بین نیستم. بنابراین پرسش‌هایی به ذهنم می‌رسد: 

۱) بهتر نبود صبر می‌کردند پس از معرفی کابینه این امر را به تصویب می‌رساندند؟ 

۲) جزئیات این مصوبه اعلام نشده و مشخص نیست، اما آیا این سهم ۳۰ درصدی از همین فردا آغاز خواهد شد یا در سال پایانی برنامه ششم توسعه به آن دست خواهیم یافت؟ 

که در این صورت با چنددرصد در سال اول برنامه شروع می‌کنیم که به ۳۰ درصد در پایان برنامه برسیم؟ یعنی امسال که سال اول برنامه ششم توسعه است، با ۱۰ یا ۱۵ درصد از مدیران شروع می‌کنیم، بعد هر سال پنج درصد به آن اضافه می‌شود تا به ۳۰ درصد در ۱۴۰۱ برسیم؟ 

۳) ما تجربه اجرانکردن برنامه‌های توسعه را مثل برنامه چهارم داریم، همچنین تجربه بسیاری در اجرا نشدن قوانین و مصوبات را هم داریم. اگر اجرا نشد، به کجا باید شکایت ببریم؟ 

۴) آیا اصلا تفکر دولت دوازدهم در سال ۱۴۰۱ بر سر کار خواهد بود یا دولت دیگری همه بافته‌ها را رشته خواهد کرد؟ 

اطمینان دارم افراد زیادی از این یادداشت متعجب خواهند شد که چرا حالا هم که دولتمردان رضایت داده‌اند، من اظهار شادمانی نمی‌کنم. شاید اگر شما هم در سن من بودید، خیلی از این واکنش شگفت‌زده نمی‌شدید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 707610
  • منبع: روزنامه شرق
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.