• کدخبر: 706643
  • منبع: روزنامه قانون
  • نسخه چاپی

پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

سرنوشت ریاست دانشگاه آزاد و هزاران جوان ایرانی در انتظار تصمیم وزیر علوم است

دولت و مجلس می توانند جلوی انتصاب « فرهاد رهبر» را بگیرند

حال که جریان‌های محافظه‌کار با قدرتی که در لایه‌های مختلف حاکمیتی دارند، سعی می‌کنند حذف‌شدگان توسط مردم را به اجبار وارد عرصه مدیریتی و اجرایی کشور کنند، انتظار ملت از مجلس و دولت آن است که مقابل این وضعیت بایستند و اجازه ندهند تا افرادی که مردم، سیاست‌ها و تفکرشان را قبول ندارند، بر صدر قدرت بنشینند.

جریان‌هایی که در انتخابات‌های این چندسال اخیر به شدت شکست خورده‌اند،انتقام از آرای مردم را دستور کار قرارداده‌اند و هر روز با انتصاب افرادی که ملت آن‌ها را ازمنصب‌‌های مختلف کنار گذاشته ‌است، به نوعی دهن‌کجی به صندوق رای را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش جماران؛ این جریان در تازه‌ترین اقدام خود، دانشگاه آزاد را که دستاورد سال‌ها مدیریت آیت‌ا... هاشمی به حساب می‌آید، دودستی تحویل فردی به نام فرهادرهبر داده‌است. شخصیتی که پیشینه و عملکرد وی برای همگان به ویژه قشرهای مختلف علمی کشور مشخص است.

این جماعت در روزی که گذشت، مراسم معارفه وی را نیز به عنوان سرپرست این دانشگاه برگزار کردند و در این نمایش، همه آن‌هایی که زمانی برای سیاست‌های آیت‌ا... کف می‌زدند و سوت می‌کشیدند، مخالف افکار هاشمی را تشویق و جایگزین او در دانشگاه عظیم آزاد کردند. مرکز علمی‌ای که بیشتر یک میلیون نفر دانشجو در آن مشغول به تحصیل هستند و منبع مالی بزرگی به حساب می‌آید، قرار است در دستان فردی باشد که چند سال اندکِ مدیریت وی در دانشگاه تهران، سبب اعتراض همگان شده بود.

ادعاهایی برای تحمیل رهبر

حال جریان محافظه‌کار و در صدر آن‌ها رسانه‌هایی که عملکردشان برای همه بارز است، فریاد می‌زنند که تخریب فرهاد رهبر در بدو ورود به دانشگاه به دلیل سیاست‌های فراجناحی!‌وی، ارتباطات تنگاتنگ با دانشگاه و پاکدستی و باور قلبی به سلامت اقتصادی است. اگر به دو مورد باور به سلامت اقتصادی و ارتباط با دانشگاه اهمیتی ندهیم(هرچند که این دو بهانه نیز مورد نقد است) در رابطه با ادعای فراجناحی بودن این فرد، نگاهی کوتاه به عملکرد فرهادرهبر در چند ماه اخیر و در زمان انتخابات(فعالیت در ستاد رئیسی) به خوبی نمایان می‌کند که جناب آقای رهبر چه تفکر سیاسی دارد.

نگاه امید به امیدی‌ها

حال که جریان‌های محافظه‌کار با قدرتی که در لایه‌های مختلف حاکمیتی دارند، سعی می‌کنند حذف‌شدگان توسط مردم را به اجبار وارد عرصه مدیریتی و اجرایی کشور کنند، انتظار ملت از مجلس و دولت آن است که مقابل این وضعیت بایستند و اجازه ندهند تا افرادی که مردم، سیاست‌ها و تفکرشان را قبول ندارند، بر صدر قدرت بنشینند.

وزیر شجاعت داشته باشد

بر اساس مقررات،سرپرست جدید دانشگاه آزاد را ابتدا باید وزیر علوم دولت روحانی تایید و سپس به شورای‌عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.

در وهله اول مردم از محمدفرهادی به عنوان وزیر دولت روحانی انتظار دارند که فرهادرهبر را تایید نکند. فردی که رضا فرجی دانا، اولین وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت روحانی در نخستین اقداماتش، او را ازسمت ریاست دانشگاه تهران کنار زد و البته در آینده‌ای نزدیک نیز هزینه این شجاعت را پرداخت کرد و استیضاح شد. امروز مردم از فرهادی انتظار دارند که شجاعت فرجی‌دانا را داشته باشد و زیر حکم ریاست فردی مانند رهبر را امضا نکند.

مجلس ورود کند

از سوی دیگر برخی از نمایندگان معتقدند اعضای اصلاح‌طلب کمیسیون آموزش مجلس که تعداد قابل‌توجهی نیز هستند، با پیگیری این موضوع باید وزیر را مجاب کنند که مانع ریاست فرهاد رهبر شود.

در این کمیسیون افرادی مانند عارف حضور دارند که خود را پرچم‌دار اصلاحات در مجلس می‌خوانند ولی ریاست‌فردی مانند فرهاد رهبر بر دانشگاه آزاد، با آرمان‌های ملتی که به اصلاح‌طلبان و گفتمان آن‌ها رای دادند، همخوانی ندارد.

مردم را ناامید نکنید

سید حسن‌خمینی در زمانی که تغییراتی در دانشگاه آزاد ایجاد شد، نامه‌ای به رییس‌جمهور نوشت و خواست تا به این موضوع ورود کند ولی توجهی به این هشدار نشد یا اگر اهمیتی داده‌شد، مردم خبردار نشدند.

امیدواریم این‌بار دولت ومجلس نشان دهند که مردمی هستند و اجازه ندهند این فرد ریاست‌دانشگاه آزاد را در اختیار بگیرد و با سرنوشت جوانان مردم بازی کند. زیرا فرهادرهبر، سیاسی‌ترین و جناحی‌ترین گزینه‌ای است که این روزها می‌تواند بر صدر دانشگاه علمی- اقتصادی آزاد قرارگیرد.

امیدواریم مقامات منتخبی که مردم با امید فراوان به شعارهای آن‌ها رای دادند، در برابر قدرت‌های انتصابی که قصد قصاص ملت به دلیل رای میلیونی به روحانی را دارند، بایستند و ثابت کنند آرایی که در صندوق‌ها به امید تغییر واریز می‌شود، تاثیرگذار است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 706643
  • منبع: روزنامه قانون
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.