نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر وزیر کشور قوی داشتیم استانداران قوی انتخاب می کرد و حوادثی مثل حادثه شیراز یا مشهد که استانداران تسلیم فشار شدند و بر خلاف قانون عمل کردند پیش نمی آمد.

 

 

به گزارش جماران علی مطهری در رابطه با کابینه جدید که از سوی رئیس جمهور معرفی خواهد گفت : در دوره قبل به نوعی معامله صورت گرفت و به رئیس جمهور گفته شد که فلان فرد را به عنوان وزیر معرفی کن تا ما کمک کنیم که آن سه وزیر مورد نظر شما هم رای بیاورند و در همین راستا وزیر کشوری معرفی شد که ما واقعا از عملکردش راضی نیستیم.

وی افزود : ما نیاز به آدمهایی با شخصیت استوار داریم. اگر یک وزیر کشور قوی داشتیم اعتبارنامه خانم خالقی را امضا می کرد و به مجلس می فرستاد و اجازه اقدام غیر قانونی به شورای نگهبان نمی داد، یا در انتخابات اخیر ریاست جمهوری اجازه نمی داد که به بهانه عبور از ساعت 24 سه تا چهار میلیون نفر رای ندهند.

وی هم چنین در رابطه با ملاک انتخاب وزرای جدید اضافه کرد:  باید ملاک معرفی وزرا، توانمندی و کارآمدی باشد، نه اینکه افراد به رئیس جمهور تحمیل شوند.

نائب رئیس مجلس همچنین یادآور شد: نکته دیگری هم که باید در معرفی کابینه مورد توجه آقای روحانی باشد این است که روش ایشان که قبل از ارائه اسامی کابینه پیشنهادی به مجلس، اعلام می کنند که این اسامی خدمت مقام رهبری ارائه شده، کار درستی نیست و باعث می شود امکان اظهار نظر درباره این گزینه ها محدود شود و نباید رئیس جمهور چنین فضایی را قبل از معرفی کابینه ایجاد کند. قانونا هم چنین الزامی وجود ندارد. شاید آقای روحانی می خواهد خودش را از سیل پیشنهادها راحت کند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.