موضع‌گیری یک دولت نسبت به تغییر حکومت کشور دیگری برخلاف موازین بین المللی است و دخالت در امور داخلی آن کشور محسوب می‌شود که قابل پیگیری است.

به گزارش جماران؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این‌که «اظهارات وزیر خارجه آمریکا درباره تغییر حکومتی ایران بر خلاف موازین بین المللی است» گفت که دستگاه دیپلماسی باید این ادعاها را از طریق مراجع بین‌المللی پیگیری کند.

سیدحسین نقوی حسینی در واکنش به اظهارات مداخله‌جویانه وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییر حکومت در ایران، گفت: موضع‌گیری یک دولت نسبت به تغییر حکومت کشور دیگری برخلاف موازین بین المللی است و دخالت در امور داخلی آن کشور محسوب می‌شود که قابل پیگیری است. بر این اساس دستگاه دیپلماسی می‌تواند این نوع ادعاها را از طریق سازمان‌ها و مراجع بین‌المللی پیگیری کند که قابل پیگرد است.

وی ادامه داد: از طرف دیگر علاوه بر موضع‌گیری‌های رسمی و قاطع دستگاه دیپلماسی در واکنش به چنین اظهار نظرهایی در راستای پیشبرد منافع ملی و منزوی کردن چنین تفکراتی،‌ نمایندگان مجلس نیز باید به این نوع ادعاها واکنش نشان دهند.

وی در تحلیلی درباره چرایی چنین اظهاراتی از سوی دولت ترامپ گفت: دولت جدید آمریکا سیاست خارجی شفاف و روشن با هدف‌های قابل تعریف ندارد،‌ به طوری که به نظر می‌رسد حتی دولت ترامپ نمی‌داند که در حوزه سیاست خارجی می‌خواهد چه مسیری را طی کند. نمونه بارز این رویکرد را می‌توان در مورد دیوارکشی مکزیک و برجام دید که مدام حرف‌هایشان را عوض کردند و در نهایت مواضع آن‌ها مشخص نشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.