معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ترحیم پرفسور مریم میرزاخانی در مسجد جامع شهرک، میرزاخانی را نابغه قرن دانست.

به گزارش جماران، رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: باید به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب تبریک گفت که توانسته است فرزندانی را در دامن خود پرورش دهد که چنین افتخاراتی نصیب کشورمان شود.

علی‌اکبر صالحی معاون رییس جمهور و رییس سازمان انرژی اتمی در حاشیه مراسم ترحیم پرفسور مریم میرزاخانی در مسجد جامع شهرک، میرزاخانی را نابغه قرن دانست و گفت: باید به جمهوری اسلامی ایران و انقلاب تبریک گفت که توانسته است فرزندانی را در دامن خود پرورش دهد که چنین افتخاراتی نصیب کشورمان شود.

صالحی ادامه داد: امثال مریم میرزاخانی را دست پروده دبیرستان‌های کشور و دانشگاه صعنتی شریف می‌دانیم. پس از جنگ تحمیلی در دانشگاه صنعتی شریف زمانی که من مسئولیت این دانشگاه را بر عهده داشتم کمیته‌ای با حضور دکتر تابش و محمودیان تشکیل شد. وظیفه این کمیته استعدادیابی در میان دانش آموزان دبیرستانی بود و تابستان‌ها به آن‌ها در دانشگاه شریف آموزش ریاضی داده می‌شد.

او در ادامه افزود: میرزاخانی یکی از همین استعدادها بود که آن زمانی شناسایی شد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ادامه داد: فقدان چنین افرادی برای آحاد جامعه تالم برانگیز است و به راحتی نمی‌توان جایگزینی برای آن پیدا کرد، به ملت ایران تبریک می‌گویم که چنین فرزندی را پرورش داد.

او در ادامه افزود: به جامعه بشری تسلیت می‌گویم که میرزاخانی در شرایطی که درخت علم به بار نسشته بود آن هم در شرایطی که میوه‌های گران سنگ می‌داد، عروج کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.