جلسات فراکسیون زنان هر هفته تشکیل می‌شود، اما هنوز انتخابات به صورت رسمی برگزار نشده چراکه درگیر مسائل مهم‌تری همچون انتخاب شهردار هستیم.

به گزارش جماران؛ منتخب مردم در شورای پنجم ماهیت و جنس فراکسیون زنان را از فراکسیون‌های دیگر متفاوت دانست و گفت: علاقه‌مند به تشکیل فراکسیون‌های مختلف نیستیم اما جنس فراکسیون زنان متفاوت است.

ویژگی منحصر به فرد شورای پنجم حضور پر رنگ‌تر زنان نسبت به دوره‌های قبل است، هنوز کار شورا آغاز نشده، اما حضور پررنگ زنان در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، همه نوید بخش شورای متفاوت در این دوره است. با توجه به تاریخچه اختلاف‌نظرهای بنیادین در شورای شهر، اکثریت اعضا، تقسیم‌بندی شورای شهر به فراکسیون‌های مختلف را مانعی برای یکدستی و یکپارچگی شورا می‌دانند، اما ماهیت فراکسیون زنان متفاوت است و می‌تواند موجب تقویت و افزایش تاثیرگذاری نقش زنان شود. در همین راستا زهرا صدراعظم‌نوری یکی از اعضای شورای پنجم، در پاسخ به این سوال که فراکسیون زنان در چه شرایطی قرار دارد، گفت: جلسات فراکسیون زنان هر هفته تشکیل می‌شود، اما هنوز انتخابات به صورت رسمی برگزار نشده چراکه درگیر مسائل مهم‌تری همچون انتخاب شهردار هستیم.

منتخب مردم در شورای پنجم تشکیل هرگونه فراکسیونی را موجب ایجاد شکاف در جمع شورای پنجم دانست و تصریح کرد: هر فراکسیونی تشکیل شود در جمع یکپارچه ما شکاف ایجاد می‌کند و ما علاقه‌مند به تشکیل فراکسیون‌های مختلف نیستیم اما جنس فراکسیون زنان متفاوت است و ایجاد مشکل نمی‌کند.

صدراعظم‌نوری با اشاره به اینکه تشکیل فراکسیون مستقلین صحت ندارد، گفت: اینکه دوستان به صورت جداگانه با هم تشکیل جلسه می‌دهند و گفت‌وگو می‌کنند به معنای تشکیل فراکسیون مستقلان نیست. انتخاب افراد اصلح برای شهرداری تهران نیازمند گفت‌وگوی تک‌نفره و چند نفره است و این جلسات جداگانه در راستای انتخاب شهردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.