شورای‌عالی‌ سیاست‌گذاری در انتخابات شورای شهر هم لیست ارائه داد و مردم به آن رای دادند و در این روند شورای عالی یک نگاه جبهه‌ای داشت و سعی کرد منافع ملی را ارجح دانسته و تصمیات شورا مردم‌محور و مطالبه‌گر باشد، بنابراین باید برآیند برنامه‌ شورای عالی، انتظارات جریان اصلاح‌طلب و برآیند توانمندی که در شورا مجتمع شده را باهم هماهنگ کنیم.

به گزارش جماران: سید محمود میرلوحی ، درباره دیدار کمیته ارزیابی عملکرد شورای‌عالی سیاست‌گذاری با نخبگان گفت: فهرستی از شخصیت‌هایی که در حوزه سیاسی و اجتماعی صاحب‌نظر هستند، تهیه شده و دوستانی که در مطالب و نوشته‌هایشان احساس شد که به خوبی فعالیت‌های شورا را رصد می‌کردند، در این لیست قرار دارند. همچنین قرار شد با بعضی چهره‌های صاحب‌نظر اصلاح طلب و منتقدان هم صحبت کنیم و سعی خواهیم کرد که همه نظرات را داشته باشیم. 

عضو شورای عالی سیاست‌گذاری با بیان اینکه شورا یک ساختار پویا و زنده است، اظهار داشت: شورای‌عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان توانسته در هر دو دوره اول و دوم موثر باشد و در مدیریت عرصه انتخابات نقش بسیار خوبی ایفا کند و با توجه به انتخاب راهبرد‌ها و ایجاد ساختار مناسب و تعاملی که انجام داد، در شرایط فعلی مناسب‌ترین و فعال‌ترین ساختار سیاسی کشور است. البته اصولگرایان هم شروع به فعالیت‌هایی کردند اما هنوز تقریبا آغاز راه هستند چراکه ساختار آن‌ها مرید و مرادی بود و به تازگی متوجه کارایی روش اصلاح‌طلبان شدند. 

او ادامه داد: اما اصلاح‌طلبان به غیر از تلاش‌های گذشته خود از سال ۷۶، یک فعالیت چهارساله‌ای را برای سازماندهی و بهره‌وری جریان اصلاح‌طلبی و ایفای نقش در جامعه شروع کرده و اکنون زمان خوبی است که تا از عملکرد دوره اول ارزیابی اصلاح و تمکیل صورت گیرد، لذا شورای‌عالی اکنون دو سال و دو دوره فعالیت دارد و رقیب و رفیق اکنون آن را مورد داوری و بررسی قرار می‌دهند و نسبت به آن حساسیت دارند و وقتی می‌بینند که این شورا در تهران و کلان شهر‌ها به موفقیت رسیده حساسیت بیشتر شده است. 

میرلوحی ضمن دعوت از همه صاحب نظران و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی کشور برای ارائه نظرات به شورای عالی سیاست‌گذاری، گفت: همه می‌دانیم از لحاظ ساختار حزبی دارای مشکل هستیم و در ایران فعالیت حزبی به معنای حرفه‌ای جدی وجود ندارد و فعالیت‌های جبهه‌ای شکل گرفته که البته کارآمد و نتیجه بخش بوده است اما باید در زمینه ساختار و مناسبات و عملکرد و اقدامات، نتایج و نکات مثبت و منفی کار شود. 

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: هرکسی نظری دارد و ما از نظرات حمایت کنندگان و همراهان و اعضای شورای عالی در استان‌ها تا منتقدان استقبال‌ می‌کنیم و نظرات و پیشنهادات را جمع‌آوری کرده تا ببینیم چه اشکالاتی نسبت به شورا مطرح شده است و سعی می‌کنیم جامعیت در این نظر خواهی وجود داشته باشد، یعنی افرادی که با موضوع کار و فعالیت آشنایی حرفه‌ای دارند و موضوع شورای عالی را دنبال کرده و نظراتی داشتند سعی خواهیم کرد در فهرست قرار دهیم. 

میرلوحی درباره اینکه رایزنی‌ها با شورای عالی سیاست گذاری برای انتخاب شهردار انجام شده است، بیان‌کرد: شورای‌عالی‌ سیاست‌گذاری در انتخابات شورای شهر هم لیست ارائه داد و مردم به آن رای دادند و در این روند شورای عالی یک نگاه جبهه‌ای داشت و سعی کرد منافع ملی را ارجح دانسته و تصمیات شورا مردم‌محور و مطالبه‌گر باشد، بنابراین باید برآیند برنامه‌ شورای عالی، انتظارات جریان اصلاح‌طلب و برآیند توانمندی که در شورا مجتمع شده را باهم هماهنگ کنیم. 

عضو‌ شورای عالی سیاست‌گذاری با اشاره به طراحی شیوه‌نامه تصمیم‌گیری شورای‌عالی، گفت: درحال طراحی شیوه‌نامه‌ای هستیم تا بتوانیم در جامعه به صورت شفاف بگوییم شیوه تصمیم‌گیری شورای عالی چگونه و مناسبات بین خود و شورای عالی و جامعه و رای‌دهندگان با منتقدان چه باید باشد. 

او با بیان اینکه ما نماینده کل جامعه هستیم، اظهار داشت: درست است که لیست امید رای آورده است اما نماینده همه شهروندان هستیم و این مناسبات را طوری تنظیم می‌کنیم که همه از آن سود ببرند یعنی جایگاه و استقلال اصلاح‌طلبان اعضای شورای عالی، بزرگان اصلات و آقای خاتمی که بزرگواری کردند و لیست را تایید کردند، حفظ شود. 

میرلوحی‌ادامه داد: سازوکار شورای عالی این است که همه نظرات را دریافت و براساس منطق و خرد جمعی منافع ملی، حقوق جامعه و شهروندان عمل کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.