بی‌بی‌سی با فشار دولت انگلستان برای نخستین بار فهرست کارمندانی که بیش از ۱۵۰ هزار پوند در سال درآمد دارند را منتشر می‌کند.

 

 

به گزارش جماران تونی هال در عین دفاع از حقوق بالای چهره‌های سرشناس حاضر در بی‌بی‌سی به شکاف درآمد میان کارمندان زن و مرد این شبکه اعتراف کرد.

بی‌بی‌سی با فشار دولت انگلستان برای نخستین بار فهرست کارمندانی که بیش از ۱۵۰ هزار پوند در سال درآمد دارند را منتشر می‌کند.

انتظار می‌رود در فهرست بی‌بی‌سی شاهد حضور نام‌های سرشناسی چون گری لینکر، گراهام نورتون، کریس اوانز و فیونا بروس باشیم. علاوه بر این چهره‌های سرشناس احتمال حضور روزنامه‌نگاران مطرحی چون لارا کونسبرگ از سرویس سیاسی بی‌بی‌سی نیز در این فهرست وجود دارد.

در این میان تونی هال مدیر بی‌بی‌سی اعلام کرده است که هراسی از مطرح شدن موضوع دریافتی کارمندانش ندارد. او معتقد است که بی‌بی‌سی باید برای نگه داشتن چهره‌های مستعد و جلوگیری از مهاجرت آن‌ها به شرکت‌های رقیب مانند نتفلیکس، آمازون و اپل باید سرمایه‌گذاری کند.

او اشاره کرد که تنها به کمتر از یک درصد از ۴۳ هزار قرارداد بی‌بی‌سی در سال بیش از ۱۵۰ هزار پوند پرداخت می‌شود و اعلام کرد که میزان پرداخت به مدیران ارشد از ۷۸ میلیون و ۵۰۰ هزار پوند در سال ۲۰۰۹ به ۴۲ میلیون و ۲۰۰ هزار پوند کاهش یافته است.

هال در دفاع از بی‌بی‌سی گفت: «مردم از بی‌بی‌سی بهترین‌ها را می‌خواهند و حقیقت این است که هزینه بی‌بی‌سی برای مردم کمتر از ۲۰ سال پیش است در حالی که ما امروز چهار برابر شبکه‌های تلویزیونی، دو برابر شبکه‌های ملی رادیویی و چندین سرویس آنلاین داریم. تمام این‌ها برای مردم کمتر سه پوند در هفته هزینه دارد که در گزارش سالانه ما آمده است.»

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 704462
  • منبع: خبرانلاین
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.