نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اردوی فرهنگی- آموزشی طریق جاوید، ویژه بازشناسی اندیشه و سیره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره)، برگزار شد.

 

نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اردوی فرهنگی - آموزشی طریق جاوید، با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ها و نهادهای آموزش عالی در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

به گزارش جماران به نقل از  روابط عمومی مرکز فرهنگی دانشجویی امام، ولایت‌فقیه و انقلاب اسلامی، نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری اردوی فرهنگی- آموزشی طریق جاوید، ویژه بازشناسی اندیشه و سیره بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامیحضرت امام خمینی(ره)، روز سه‌شنبه 27 تیرماه با حضور سید محمد هاشمی تروجنی، رئیس مرکز، دکتر عبدالرضا مجدالدین، رئیس مؤسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی، دکتر احمد دارابی، مدیرکل فرهنگی اجتماعی دانشگاه جامع علمی کاربردی، جهانگیر قاسمی، مدیرکل فرهنگی مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره)، سید نصرت‌الله موسوی، مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی، دانشجویی و امور مجلس وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و مجید خم‌پیچی، نماینده معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در محل معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه سید محمد هاشمی رئیس مرکز به بیان برنامه‌های پیش‌بینی‌شده مرکز در سال جاری پرداخته و در خصوص نحوه برگزاری ششمین دوره اردوی فرهنگی آموزشی طریق جاوید توضیحاتی ارائه کرد. وی اظهار کرد محوریت این دوره از اردو بر موضوع اخلاق و معنویت تمرکزیافته است. هاشمی بابیان این مطلب افزود بر اساس تحقیقات انجام‌شده و پیمایش‌های ملی که در سطح دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی انجام‌شده است یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها و نیازهای امروز جامعه، بحث اخلاق و معنویت‌گرایی است چه اینکه در این زمینه شاهد ظهور جریان‌های شبه عرفانی در سطح مجامع دانشگاهی نیز هستیم. بر همین اساس محوریت این دوره از اردو، بازشناسی اخلاق و معنویت‌گرایی دینی بر اساس اندیشه و سیره معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام‌(ره) تعیین‌شده است.

در ادامه این جلسه هر یک از اعضای شورای سیاست‌گذاری در خصوص نحوه مشارکت و نیز مباحث محتوایی و اجرایی دوره به بحث و تبادل‌نظر پرداختند. در پایان مقرر شد در جلسه آتی، پیشنهادهای اجرایی دستگاه‌ها در خصوص نحوه برگزاری این دوره از اردو ارائه گردد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.