محمد جواد ظریف که در مصاحبه شبکه تلویزیونی سی بی اس حاضر شده بود و به سوالات مارگارت برنان مجری این کانال پاسخ گفت، در ادامه اذعان کرد که ما تحریم ها را بررسی خواهیم کرد تا ببینیم ناقض متن برجام نیز بوده است و یا نه و سپس طبق آن عمل خواهیم کرد.

به گزارش جماران، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران روز سه شنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی بی اس نیوز، تصریح کرد که تحریم های جدید اعمال شده توسط دولت ترامپ، فضای روابط تحت فشار دو کشور را مسموم کرده و روح توافق (برجام) را نقض می کند.

در ادامه این مصاحبه تلویزیونی، برنان از ظریف این گونه پرسید که دونالد ترامپ می گوید این (برجام) برای آمریکایی ها توافق بدی بوده و معایبی در آن وجود دارد، اما وزیر خارجه ایران در پاسخ به این گفته مجری چنین پاسخ داد که اینطور نیست. این توافق به طور کامل برای تمامی طرفین قابل قبول بود. 
مجری این کانال تلویزیونی در ادامه گفت که منظور شما این است که شما نمی خواهید مذاکره کنید؟ جواد ظریف در پاسخ نیز عنوان کرد: این یک توافق چند جانبه است که توسط شورای امنیت تایید شده، این یک توافق دو جانبه نیست که از آن صرف نظر کرد و یا اینکه در مورد آن دوباره به مذاکره پرداخت. 
وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص اینکه کاخ سفید، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است، در مقابل آمریکا و متحدانش نظیر عربستان سعودی را متقابلا متهم کرد و این چنین پاسخ داد: کشورهایی هستند که تروریست را ایجاد می کنند و آمریکا علیه ایران اقدام می کند و من دلیل آن را نمی دانم. 
وی در ادامه این مصاحبه و در خصوص قانون ممنوعیت سفر اتباع شش کشور مسلمان که ایران را نیز شامل می شود، اذعان کرد: آنچه که آمریکا بر علیه مردم ایران در طول ماه های گذشته انجام داده، واقعا غیر قابل پذیرش بوده است. 
مجری این کانال تلویزیونی در ادامه گفت، آیا فکر می کنید که باید دونالد ترامپ از خود حسن نیت نشان بدهد؟ ظریف نیز چنین پاسخ داد: من کاملا فکر می کنم که این به دولت آمریکا بستگی دارد که ارسال تمام این پیام های خصمانه را متوقف کند. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.