اتحادیه اروپا به دستورالعمل های دقیقی در رابطه با عملیات در فضای هوایی خود پایبند است.

به گزارش جماران؛ اتحادیه اروپا به دستورالعمل های دقیقی پایبند است که مربوط به عملیات در فضای هوایی خود می باشد. این اتحادیه به این قوانین توجه ویژه ای دارد. کشورهایی که این دستورالعمل ها را رعایت نمی کنند، به طور کامل از فعالیت در اتحادیه اروپا منع خواهند شد. در لیست زیر به معرفی برخی از این کشورها خواهیم پرداخت.

کشورهایی که نمی توانند در اتحادیه اروپا پرواز داشته باشند:

*جمهوری دموکراتیک کنگو

تمامی هواپیماهای جمهوری دموکراتیک کنگو از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. این ممنوعیت، به این دلیل است که اکثر هواپیماهای مورد استفاده در جنگ داخلی، اکنون به هواپیماهای مسافربری تبدیل شده اند و بیشتر آنها استانداردهای ایمنی اتحادیه اروپا را ندارند.

*سودان

تمام شرکت های هواپیمایی مستقر در سودان، به علت ارتباط با گروه های تروریستی و افراط گرایان، از فعالیت در اتحادیه اروپا منع شده اند. همچنین به همین دلیل از ورود شهروندان کشور سودان نیز به آمریکا جلوگیری می شود.

*لیبی

درست همانند سودان به دلایل امنیتی مرتبط با افراط گرایان و گروه های تروریستی همچون داعش (ISIS)، پرواز از خطوط هوایی لیبی به کشورهای عضو اتحادیه اروپا ممنوع شده است. اتحادیه اروپا معتقد است که خطوط هوایی لیبی برای فعالیت در فضای هوایی، به اندازه کافی امن نیست.

*نپال

در پی آنکه سازمان بین المللی هواپیماهای کشوری (ICAO) مقررات مربوط به عملیات پرواز و تحقیق در مورد حوادث هوایی را اعلام نمود، اتحادیه اروپا نیز خطوط هوایی کشور نپال را با استفاده از همین قوانین مسدود کرد. البته پیش از ممنوعیت این خطوط هوایی نیز آژانس هواپیمایی اروپا، خطوط هوایی نپال را در لیست سیاه خود قرار داده بود.

*قرقیزستان 

خطوط هوایی کشور قرقیزستان به دلیل وضعیت نامناسب هواپیماهای خود، از فعالیت در فضای هوایی اتحادیه اروپا منع شده است. تعدادی از ناظران مدعی شده اند که وضعیت نامناسب صنعت هواپیمایی در این کشور، باعث از دست دادن بسیاری از شغل های تخصصی و درآمدزا در کشورهای دیگر می باشد.

*افغانستان

خطوط هوایی کشور افغانستان به علت نداشتن استاندارد های ایمنی لازم و همچنین فعالیت های مرتبط با تروریسم که در این کشور انجام می شود، از پرواز به کشورهای اتحادیه اروپا منع شده اند. البته جالب است بدانید تا قبل از سال 2012 هواپیماهای شرکت آریانا (Ariana) که تعدادی هواپیمای ایرباس ای 310 (Airbus A310) فرانسه را در اختیار داشت، می توانست به سمت کشورهای اروپایی پرواز کند. اما پس از آن سال این شرکت نیز به لیست سیاه اتحادیه اروپا وارد شد.

*سوریه

جنگ داخلی سوریه، علاوه بر مرگ تعداد زیادی از مردم و تخریب اماکن بسیار، منجر به ممنوعیت پرواز سه شرکت هواپیمایی این کشور نیز شده است. اما این ممنوعیت تنها به عدم اجازه پرواز در اتحادیه اروپا محدود نمی شود و باید بدانید که هواپیماهای کشور سوریه نمی توانند از قطعات یدکی ساخته شده توسط کشور های عضو اتحادیه اروپا نیز بهره ببرند./کن نیوز

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.