پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خانه احزاب پاتوق و پناهگاهی برای همه احزاب دارای شناسنامه و مجوز است و امور صنفی آنها را حل و فصل می کند.

به گزارش جماران، علی اصغر احمدی عصر سه شنبه در نشست مشترک دبیران احزاب خوزستان در استانداری با تاکید بر این که کارکرد احزاب صد در صد سیاسی است اظهار کرد: خانه احزاب محلی برای ساماندهی امور صنفی احزاب است.
وی گفت: خانه احزاب نباید اطلاعیه سیاسی به طرفداری از حزبی صادر کند زیرا این خانه متعلق به همه احزابی است که عضویت در آن را پذیرفته اند بنابر این تنها خود احزاب باید کار سیاسی انجام دهند.
وی با اشاره به تفاوت میان احزاب و خانه احزاب اظهار کرد: خانه احزاب شامل مجموعه تشکل‌های سیاسی است که بر اساس مفاد قانون 10 احزاب دارای مرام نامه، اساس نامه و ساختار تشکیلاتی هستند.
معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: احزاب دارای چارچوب، مسئولیت پذیری، پاسخ‌دهی و پاسخ گویی هستند.
وی یادآور شد: مردم و بزرگان ما تا قبل از پیروزی انقلاب ذهنیت خوبی از حزب نداشتند و پس از انقلاب نیز هر حزبی با هر قوتی که تشکیل شد پس از مدتی کمرنگ می شد به طوریکه خواسته یا ناخواسته از جایگاه اولیه اش تنزل پیدا کرد. 
احمدی با اشاره به اینکه احزاب باید بر اساس برنامه به شکل کیفی عمل کنند افزود: ما نباید تنها به دنبال کثرت احزاب باشیم زیرا در حال حاضر 251 سیاسی در کشور وجود دارد و باید این احزاب را از لحاظ کیفی تقویت نماییم. 
وی با بیان اینکه احزاب باید بتوانند دولت سایه تشکیل دهند و برای اداره کشور برنامه داشته باشند افزود: احزاب در مقابل افراط گرایی و تفریط گرایی بایستند و بهترین تریبون برای عرضه مطالب به مردم باشند.
معاون سیاسی وزیر کشور در ادامه افزود: قانون انتخابات اشکالاتی دارد که می‌توانند درباره آن اشکالات و رفع آن ها اظهار نظر کنند.
احمدی گفت: تحقق مردم سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را باید از طریق احزاب دنبال کنیم زیرا احزاب ابزار لازم برای تحقق این امر را در اختیار دارند. 
وی توضیح داد: احزاب باید همواره در جهت وحدت ملی و هویت ایرانی اسلامی و کارآمدی نظام گام بردارند و برای کرامت انسانی و حقوق شهروندی و توسعه سیاسی ابراز وجود کنند تا جامعه به نقطه ای مطلوب برسد.
احمدی ادامه داد: احزاب برای دفاع از آزادی سیاسی و مشروع ملت ایران باید مطالبه‌گر باشند و اعتماد مردم را جلب کنند و اجازه ندهند به مقوله اعتماد که سرمایه بزرگ اجتماعی است خدشه وارد شود.
وی نقد منصفانه را برای جامعه ضروری دانست و گفت: احزاب نقد منصفانه را در دستور کار خود قرار دهند چرا که می‌تواند به ارکان اجرایی کمک کند. 
معاون سیاسی وزیر کشور درباره نقش حکومت در برابر احزاب هم اظهار کرد: حکومت باید به دور از شعار راهکارهای توسعه و تقویت احزاب را نیز دنبال کند.
وی گفت: دولت باید حفظ و ارتقا منزلت اجتماعی احزاب را مد نظر قرار دهد و آن‌ها را گرامی بدارد و ساز و کار اجتماعات و حتی راهپیمایی های قانونی که در قانون اساسی نیز تصویب شده است را برای احزاب فراهم آورد. 
در ادامه این برنامه خانه احزاب خوزستان گشایش یافت و دبیران احزاب مختلف فعال در استان طی انتخاباتی اعضای شورای اجرایی خانه احزاب خوزستان را انتخاب کردند.
استان خوزستان ششمین استان پس از استان های خراسان، گیلان، زنجان، سمنان، یزد است که در آن خانه احزاب گشایش می یابد. 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.