طی روزهای آینده پس از بررسی موارد مطروحه در نشست مجمع عمومی به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم که میثاق فراکسیون امید درباره چگونگی برخورد با موضوع تشکیل کابینه خواهد بود.

به گزارش جماران، سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این فراکسیون از 24 میلیون رای به روحانی حمایت می‌کند، گفت که نتیجه جمع‌بندی این فراکسیون که درباره کابینه دوازدهم به عنوان میثاق فراکسیون امید مورد جمع‌بندی قرار خواهد گرفت.

بهرام پارسایی درباره نشست مجمع عمومی فراکسیون امید که عصر امروز برای بررسی نحوه تشکیل کابینه دوازدهم برگزار شد، گفت: دستور کار جلسه مجمع عمومی که با حضور اعضای فراکسیون امید برگزار شد، ارائه گزارش کمیته تعامل درباره کابینه دوازدهم بود. همچنین در این جلسه برخی اعضای فراکسیون نیز علاوه بر ارائه گزارش کمیته تعامل، نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود درباره کابینه آینده را مطرح کردند و با اشاره به حمایت قاطع فراکسیون امید از روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، بر لزوم پایبندی به شعارها و مطالبات مردم که در جریان انتخابات مطرح شده بود، تاکید کردند.

وی افزود: در این نشست حدود ۲۰ نفر از اعضای فراکسیون امید نقطه‌نظرات خود را مطرح کرده و جمع‌بندی کلی فراکسیون امید این است که ما هم حامی و پشتیبان آقای روحانی هستیم و هم از ۲۴ میلیون رای گفتمانی مردم حمایت می‌کنیم و معتقدیم باید از خواست مردم که به گفتمان و وعده‌های آقای روحانی رای دادند، تبعیت کنیم.

سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی یادآور شد: همان‌طور که آقای روحانی نیز تاکید کرده برخی وزرا آن‌چنان که باید از عملکرد دولت حمایت نکرده و به قول معروف پاشنه را بالا نکشیدند، همچنین اقداماتی ازسوی کمیته تعامل درباره تشکیل کابینه انجام شد و از اعضای فراکسیون درباره عملکرد وزرای دولت نظرسنجی به عمل آمد. نمایندگان بنا بر وظیفه ذاتی خود به‌عنوان ناظر دستگاه اجرایی موظف به اظهارنظر در این رابطه هستند لذا قرار شد پس از جمع‌بندی‌های لازم در فراکسیون و دریافت نظرات نهایی اعضا، به نتیجه نهایی درباره نحوه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم برسیم که فراکسیون قطعاً به این نتیجه‌گیری پایبند است.

پارسایی در پایان یادآور شد: طی روزهای آینده پس از بررسی موارد مطروحه در نشست مجمع عمومی به جمع‌بندی نهایی می‌رسیم که میثاق فراکسیون امید درباره چگونگی برخورد با موضوع تشکیل کابینه خواهد بود. این میثاق به دولت و اعضای فراکسیون اعلام می‌شود و مبنای عمل ما قرار می‌گیرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.