مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در یک یادداشت رسانه‌ای اخبار منتشر شده در مورد عدم حمایت دولت از مترو را رد کرد.

 

به گزارش جماران، مرکز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت کشور در یک یادداشت رسانه‌ای با رد برخی اخبار منتشر شده در برخی رسانه‌ای خاص با تیتر: "دولت مترو را ورشکسته کرد" با مضمون عدم حمایت دولت از مترو عنوان کرد:

از ابتدای شروع طرح احداث متروی تهران تاکنون و بر اساس مبالغ مصوب در بودجه های سنواتی با عنوان طرح‌های تملک دارایی سرمایه‌ای، دولت به تعهدات خود عمل نموده و مبلغ ۱۹،۰۹۲میلیارد ریال به متروی تهران پرداخت نموده است. همچنین شهرداری تهران مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت انتشار نموده که تضمین باز پرداخت ۵۰  درصد اصل و سود آن بر عهده دولت است. به علاوه تامین مالی خط ۴ متروی تهران از طریق فاینانس و به مبلغ ۹۶۵ میلیون دلار انجام شد که دولت در حال بازپرداخت ۵۰% اصل و هزینه های بالاسری است.

در خصوص کمک به شرکت بهره‌برداری، در حال حاضر اقدامات لازم برای تامین و خرید ۶۳۰ دستگاه واگن مترویی به ارزش ۶۳۰ میلیون یورو توسط دولت در حال انجام است. همچنین طبق مصوبه اخیر شورای اقتصاد به شماره ۱۱۹۳۵۲۶ مورخ ۸-۳-۹۶ مبلغ ۹/۸  سنت برای هر سفر مترویی و در کل مبلغ ۱،۴۲۱،۵۰۰،۰۰۰ دلار سهم متروی تهران در نظر گرفته شده که طی سال‌های بهره برداری از طرف دولت پرداخت خواهد شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.