پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران:

آقای روحانی، دولتی تشکیل دهید که هم‌راستا با مردم حرکت کند

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران تاکید کرد: آقای روحانی مردم در روز انتخابات تکلیف خود را به خوبی به انجام رساندند و با رأی خود صراحتاً ابراز کردند روش مورد نظرشان برای اداره کشور چیست. اکنون نوبت شماست تا با انتخاب افرادی پاک‌دست برای کابینه دولتی را تشکیل دهید تا هم‌راستای با مردم حرکت کند.

 

به گزارش  جماران، در بخشی از بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران خطاب به رییس‌جمهور آمده است: حضور باشکوه و پرشور ایرانیان در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه، برخاسته از امید عمیق و باور ارزشمندی بود که از مسیر صندوق‌های رأی، قدم برداشتن در راه پر و پیچ و خم اصلاحات را هموارتر کنند و حرکت تدریجی در جهت تحقق ایده‌آل‌ها و آرمان‌ها را به صورت ملموس‌تری مشاهده کنند. اکنون پیروزی شما در انتخابات و خدمت در جایگاه ریاست جمهوری، تجلی اراده یک ملت است، ملتی که استوار و با عزمی جزم پای اهداف بزرگ خود ایستاده است تا روزنه تغییر و اصلاح باز بماند و به گذشتهٔ تلخ و آکنده از بی تدبیری بازنگردند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اکنون پس از برگزاری انتخابات در شرایطی که عده‌ای همچنان بر طبل تفرقه می‌کوبند و از هر کرانه تیر کینه و عداوت روانه می‌کنند و از همین حالا آماده تخریب جنابعالی و دولت برآمده از رأی مردم هستند، و از سوی دیگر تک‌تک تصمیمات جنابعالی بیش از هر زمان دیگری زیر نگاه تیزبین همه دغدغه‌مندان امروز اسلام و انقلاب است و کامیابی و دستاوردهای حداکثری دولت جدید آرزوی قلبی آحاد ملت است، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران بر خود لازم می‌داند تا در آستانه تعیین اعضای کابینه دولت دوازدهم، مطالبات دانشگاه و بدنه دانشجویی را به صورت شفاف بیان کند  و در این زمینه نکاتی را  یادآور گردد.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است: جناب آقای دکتر روحانی. مهم‌ترین سرمایه و پشتوانه مملکت و دولت، جوانان و دانشجویانی هستند که چشم امید به توسعه و پیشرفت آینده این مرز و بوم دوخته‌اند و به همین جهت با تمام توان و اراده راسخ در عرصه انتخابات حاضر شدند و نشاط و آرمانخواهی و دغدغه‌مندی دوچندان به جامعه تزریق کردند تا مباد که کشور به عقب بازگردد و مسیری که از خرداد ۹۲ آغاز شده بود، با سهل انگاری مسدود گردد. حفظ و تقویت این سرمایه، تنها  از طریق پایبندی جنابعالی به وعده‌هایی که در ایام انتخابات در شهرهای مختلف دادید، به دست می‌آید و نحوه تعیین اعضای کابینه و وزرا، آزمون بزرگی برای ارزیابی پایبندی جنابعالی به آن وعده‌هاست.

این بیانیه ادامه داده است: در همین راستا، کنار گذاشتن وزراء و مدیرانی که در طول ۴ سال گذشته همراه و همسو با وعده‌های حضرتعالی عمل نکرده‌اند و یا در برابر اجرای آن‌ها منفعل بوده‌اند، حداقلی‌ترین خواسته‌ای است که جوانان، دانشجویان و دانشگاهیان در چینش کابینه به ویژه در انتخاب وزیر علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، از شما دارند.

در ادامه این بیانه آمده است: وزارت علوم نیازمند کسی است که عاشقانه و به دور از حب قدرت مدافع حقوق دانشجویان باشد نه عافیت‌طلبان و قدرت‌طلبانی که امروز بخواهند آنجا را پله‌ای برای رشد سیاسی خود قرار دهند. رشد و توسعه علمی کشور در گرو اعمال نظر متخصصین حوزه علم و فناوری است و دخالت‌های نابه‌جا و سیاسی در این حوزه، رشد علمی کشور را مختل کرده است و به همین جهت ضرورت دارد تا جنابتان مُصرانه در برابر هر آن کس که استقلال دانشگاه و محیط آموزشی را از جریانات و گروه‌های سیاسی نمی‌خواهد ایستادگی کرده و فردی را معرفی کنید که عزم و انگیزه لازم برای مبارزه و زدودن این دست‌اندازی‌ها به ساحت دانشگاه را داشته باشد که بدون شک چنین فردی، حمایت از فعالین و تشکل‌های دانشجویی را که خود از مشکلات آن‌ها خبر دارید نیز در دستور کار خود قرار خواهد داد.

بیانیه انجمن اسلامی دانشگاه تهران در ادامه خاطرنشان کرده است: اما مساله وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در کنار وزارت علوم اهمیت فراوانی دارد. اگرچه که مساله درمان و بهداشت مردم و پیگیری طرح تحول سلامت و حل مشکلات آن، اولویت اول این وزارتخانه است، اما دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور نیز نیازمند توجه بیشتری از سوی وزارت بهداشت هستند. حل مسائل صنفی- آموزشی دانشجویان، اقدام برای تشکیل شوراهای صنفی، توقف گسترش پردیس‌های پولی، رسیدگی به مشکلات تشکل‌های دانشجویی و ایستادگی در برابر اعطای بورسیه خارج از قاعده به نهادها و گروه‌های غیر دانشجویی، باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد. گویی مسئولین این وزارت‌خانه وظیفه‌شان را در حوزه دانشگاه را در اولویت آخر خود قرار داده‌اند و از یاد برده‌اند که دانشگاه نقش تعلیم و تربیت توأمان باهم را دارد، در صورتی که هر کدام مورد توجه قرار نگیرد دانشگاه هرگز به هدف متعالی خود که همان پرورش انسان‌هایی متخصص و متعهد است نمی‌رسد و این بی‌شک روندی است که ما را از آن دانشگاه مطلوب که مبدأ تمام تحولات بود دور می‌کند؛ کما اینکه امروز بسیار با آن دانشگاه مطلوب فاصله داریم.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است: مسئولان جناب آقای دکتر روحانی. یکی از وعده‌های شما در ایام تبلیغات انتخاباتی، جوان‌تر شدن دولت دوازدهم بود. کشور ما امروز در شرایطی قرار دارد که به علت بازنشسته شدن مدیران نسل اول انقلاب، نیازمند تربیت مدیران جوان و متخصص برای اداره آینده کشور است. در چنین شرایطی، اجرای طرح دستیاران جوان و استفاده از جوانان توانمند، متعهد و دلسوز برای آینده کشور در مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی کشور که خود را همسو و همراه با خواست و رأی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت ماه بدانند، ضرورت دارد که اگر چنین اتفاقی نیفتاد، در آینده قطعاً با بحران مدیریتی جدی رو به رو خواهیم بود.

این بیانیه خاطرنشان می‌کند: در همین راستا، تحقق هرچه سریع‌تر احیای سازمان ملی جوانان که یکی از وعده‌های انتخاباتی جنابعالی بود و ایستادگی دولت در برابر فشارهایی که خواستار عدم تحقق این طرح هستند و تدوام حمایت همه‌جانبه برای تصویب جداسازی این طرح از وزارت ورزش در مجلس، ضرورت دارد. امروز جوانان با مسائل و مشکلات زیادی روبه‌رو هستند. حل مساله ازدواج و بحران‌ها و آسیب‌های اجتماعی، رفع نیازهای جوانان و همچنین توانمندسازی آنان به عنوان پیشروان توسعه کشور در گرو تشکیل سازمانی است که به صورت مستمر و تخصصی به این امر بپردازد. حل مسائل جوانان نیازمند مدیریت افرادی است که دغدغه‌ها و معضلات نسل جوان را بشناسند و شایستگی، تخصص، تجربه مدیریتی و انگیزه لازم برای پرداختن به این امور را داشته باشد.

در ادامه آمده است: جناب ‌آقای روحانی این مردم و جوانان تنها بواسطه امید خود به تحقق پذیر بودن آینده‌ای  روشن  پا به عرصه انتخابات گذاشتند، آنان گرانبهاترین دارایی خود یعنی امید خود  را به دستان شما سپرده‌اند  و شما خود بهتر می‌دانید با ارزش‌ترین سرمایه یک ملت همین امیدی است که حیات جامعه وابسته به آن است. حال امروز شما مسئول حفاظت و شکوفا کردن نهالی هستید که این ملت از زنان و مردان و از اقوام و مذاهب گوناگون با پایداری و ایمان خود  در خاک این سرزمین کاشته‌اند و به رغم تمام ناملایمتی‌های موجود و شرایط سخت، با شکیبایی و صبری ستودنی آن را آبیاری کرده‌اند.

در پایان این بیانیه یادآور شده است: آقای روحانی مردم در روز انتخابات تکلیف خود را به خوبی به انجام رساندند و  با رأی خود صراحتاً ابراز کردند  روش مورد نظرشان برای اداره کشور چیست. اکنون نوبت شماست تا با انتخاب افرادی پاک‌دست برای کابینه دولتی را تشکیل دهید تا هم‌راستای با مردم حرکت کند. انتخاب وزرا و معاونین باید همراه با شایسته‌سالاری و پرهیز از انتخاب افرادی که به واسطه پدرانشان، متخصص خوانده می‌شوند و یا با نظر ملت و شعارهای انتخاباتی جنابعالی در عمل  بنای همسویی ندارند، صورت پذیرد. تجربه ۴ سال گذشته پیش روی ما و شماست. آنچه که دولت بیش از هر چیز دیگر به آن نیازمند است و قدرت اجرایی آن را تضمین می‌کند حضور افرادی در کابینه است که از جنس رأی مردم در انتخابات ۲۹ اردیبهشت باشند نه کسانی که تنها عنوان وزارت دولت را با خود داشته باشند و در مسیری غیر از مسیر خواست مردم گام بردارند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.