«سلیمان فرنجیه» رئیس حزب مسیحی «جریان المرده» لبنان که جزو کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر بود، با بیان اینکه گروه های تکفیری روی دیگر اسرائیل هستند گفت: اسرائیل پس از شکست در جنگ ژوئیه 2006 (جنگ سی و سه روزه) در ایجاد گروه های تکفیری سهم داشت.

به گزارش جماران، وی در گفت و گو با شبکه تلویزیونی «المنار» که یکشنبه شب پخش شد افزود: برنامه ریزی برای ضربه زدن به محور مقاومت در راستای منافع دشمن اسرائیلی است. 
فرنجیه حضور مقاومت در سوریه را امری طبیعی دانست و گفت: سقوط سوریه ضربه فلج کننده ای به محور مقامت خواهد زد.
وی حمله به «بشار الاسد» رئیس جمهوری سوریه را حمله به گزینه سیاسی برای سوریه دانست.
این سیاستمدار مسیحی درباره نسبت خود با مقاومت گفت: من در میانه نایستاده ام بلکه بخشی از محور مقاومت هستم. روابطم با مقاومت، استراتژیک است و با رهبران آن همیشه در ارتباط و هماهنگ هستم.
وی درباره سیدحسن نصرالله گفت: ما به خرد او اعتماد داریم. او مرد بسیار بزرگی است و این سخن او که من بخشی از مقاومت هستم مدالی بر سینه ام است. کسی که خونش را در راه وطن تقدیم می کند اعتقادش را بر اساس منافع تغییر نمی دهد. بنابراین ما بدون شرط در کنار مقاومت در هر جا که باشد هستیم.
فرنجیه تاکید کرد که قدرت مقاومت شکست ناپذیر است و هر تجاوز اسرائیل به لبنان ماجراجویی است چرا که مقاومت قدرت بازدارندگی خود در برابر اسرائیل را نشان خواهد داد. 
وی موازنه وحشت بین لبنان و اسرائیل را ناشی از قدرت مقاومت دانست و گفت: اگر مقاومت نبوید اسرائیل روزانه سرزمین ما را تصرف می کرد.
رئیس حزب جریان المرده بر ضرورت آغاز فرایند حل پرونده پناهجویان سوری در لبنان بر اساس حس مسئولیت و به دور از بهره برداری تاکید کرد و گفت: در سوریه مناطق امن زیادی وجود دارد که آوارگان سوری می توانند به آنجا برگردند. 
حدود یک و نیم میلیون پناهجوی سوری در لبنان حضور دارند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.