هیئت وزیران برنامه کاهش خطرپذیری فروریزش زمین در شهر تهران را با هدف توجه و اهتمام هرچه بیشتر دستگاه ‌ها به علل، پیامدها و راهکارهای مبارزه با آن و نیز به منظور افزایش ایمنی در حوزه شریان­‌های حیاتی شهر تهران با رویکرد پیشگیرانه تصویب کرد.

به گزارش جماران، هیئت وزیران با صدور مجوز برای تداوم اجرای برخی از پروژه ‌های مشمول ارزیابی اثرات زیست محیطی فاقد مجوز و دارای پیشرفت فیزیکی با رعایت شرایط خاص موافقت کرد.

پروژه­‌های یاد شده شامل آزادراه کنارگذر دوم جنوبی تهران در استان­‌های قزوین، البرز، مرکزی و تهران، سد شفارود در استان گیلان و سد و نیروگاه آبی خرسان ۳ در استان چهارمحال و بختیاری هستند.

همچنین دولت در راستای توجه ویژه به اقشار آسیب ­پذیر و نیازمند جامعه بخصوص افرادی که سرپرست خانواده خود را در هنگام بروز مخاطرات طبیعی از جمله سیل و زلزله و... از دست می­‌دهند، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد در اسرع وقت با همکاری وزارت کشور نسبت به بازسازی واحدهای مسکونی افراد یاد شده اقدام کند.

هیئت وزیران همچنین مبلغ ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به صورت هزینه­‌ای به وزارت راه و شهرسازی اختصاص داد تا جهت احداث ۱۵ واحد مسکونی به خانوارهایی که سرپرست خود را در روستای چنار به دلیل وقوع سیل از دست داده ­اند اختصاص دهد. سقف هزینه هر واحدمسکونی ۳۰۰ میلیون ریال است که برابر قوانین و مقررات مربوط هزینه می­ شود.

همچنین هیئت وزیران آیین ­نامه اجرایی قانون اساسنامه جمعیت هلال احمر درخصوص حضور کارکنان دستگاه ‌های اجرایی در امر امدادرسانی داوطلبانه را به تصویب رساند.

 به موجب این آیین ­نامه، جمعیت هلال احمر موظف شد داوطلبان غیر شاغل موضوع این آیین نامه را بیمه فوت و حوادث کند تا در صورتی که افراد یاد شده در حین انجام وظیفه دچار آسیب دیدگی، نقص عضو یا فوت شوند، مطابق ضوابط بیمه­‌ای مربوط خسارات وارده جبران شود.

 آیین­ نامه مالی، معاملاتی، اداری و استخدامی صندوق توسعه ملی و اصلاحات بعدی آن به عنوان آیین­ نامه­‌های صندوق در امور اداری، استخدامی، مالی و معاملاتی موضوع قانون احکام دایمی برنامه­‌های توسعه کشور تصویب شد.

هیئت وزیران در ادامه جلسه، لایحه­‌ای را به تصویب رساند که براساس آن به دولت اجازه داده می­‌شود تا نسبت به اصلاح اساسنامه شرکت­‌های سهامی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) اقدام کند.

در جلسه امروز دولت با واردات خودرودهای آتش­نشانی با قدمت حداکثر ۵ سال موافقت کرد.

دولت همچنین مقرر کرد بررسی و تأیید گزارش­‌های زیست محیطی شهرک­‌ها و نواحی صنعتی از ۱۰۰ هکتار تا ۲۰۰ هکتار به استان­‌ها تفویض شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.