شش کشور عربی از فیفا خواسته‌اند که میزبانی قطر در جام جهانی فوتبال را به دلیل آنچه "حمایت از تروریسم" نامیده شده، لغو کند.

به گزارش جماران، جیانی اینفانتینو، رییس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) تأکید کرد که شش کشور عربی از فیفا خواسته‌اند میزبانی قطر برای جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ را به دلیل "حمایت این کشور از تروریسم" لغو کرده و این رویداد عظیم ورزشی را در یک کشور صالح دیگر غیر از قطر، برگزار کند.

اینفانتینو افزود: کشورهای عربستان سعودی، یمن، موریتانی، امارات، بحرین و مصر بر اساس ماده ۸۵ اساسنامه فیفا درباره لغو برگزاری جام در شرایط غیر قابل قبول، این درخواست را مطرح کردند.

وی ادامه داد: این کشورها تاکید کردند اگر فیفا با این درخواست مخالفت کند، پیشنهاد دیگری را به کشورهای عضو مطرح می‌‌کنند تا موافقت آنان برای لغو میزبانی قطر را کسب کنند.

جیانی تصریح کرد که این کشورها به شدت به فیفا درباره پیامدهای امنیتی خطرناکی که تهدیدکننده جان ورزشکاران و تماشاچیان است؛ آن هم در قطر که "دژ مستحکم تروریسم افراطی است"، هشدار داده‌اند.        

به گزارش العالم، وی پیرامون امکان تسلیم شدن فیفا در برابر این خواسته‌ها گفت که ساز و کار قانونی فیفا و اساسنامه داخلی آن با شفافیت درباره این مشکل سخن گفته است اما باید تا زمان برگزاری نشست بعدی فیفا صبر کنیم.     

جیانی همچنین گفت که انتقال میزبانی جام جهانی فوتبال از یک کشور به کشوری دیگر عجیب نیست؛ مانند سال ۱۹۸۶ که مکزیک به جای کلمبیا برای برگزاری جام جهانی فوتبال آن سال انتخاب شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.