آشنا نوشته بود: «کاسبان اصلاح‌طلبی که باج‌خواهی رسانه‌ای و سیاسی از رئیس‌جمهوری را آغاز کرده‌اند، بدانند روحانی خاتمی نیست؛ نه تعارف می‌کند و نه مأخوذ به حیا می‌شود.»

به گزارش جماران، روزنامه وقایع اتفاقیه نوشت: کمتر از 50 روز از پیروزی حسن روحانی با حمایت تمام‌قد اصلاح‌طلبان برای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری نگذشته است که محمدرضا عارف درباره بی‌اعتنایی دولت نسبت به اصلاح‌طلبان لب به گلایه گشوده است.
 
عارف گفته است: «پیروزی آقای روحانی در انتخابات مدیون جریان اصلاح‌طلب است و انتظار این است، رئیس‌جمهوری در تشکیل کابینه از نظر مشورتی شورای‌عالی استفاده کند. بعضی‌ها پیروز می‌شوند، یادشان می‌رود، چه کسانی برایشان زحمت کشیدند و من این گلایه را دارم. در شورای‌عالی دو کار مهم پیش رو داشتیم؛ پیروزی در انتخابات سال 96 و ادامه گفتمان اصلاحات که به اتفاق آرا آقای روحانی رأی آورد، نتیجه انتخابات اتفاقی نبود بلکه نتیجه شعار امید، آرامش و رونق اقتصادی بود. اگر ما را دنبال نخودسیاه نفرستند قصد ما کمک‌کردن و ادامه راه است.»
 
به نظر می‌رسد انتقادات تندوتیز مرد میانه‌رو و آرام اصلاحات از حسن روحانی، ریشه‌های عمیقی دارد. شاید بتوان اظهارات حسام‌الدین آشنا، مشاور ارشد رئیس‌جمهوری در برجسته‌سازی اصطلاح «سهم‌خواهی» را دلیل عصبانیت عارف که به رعایت اخلاق سیاسی شهره‌ است تلقی کرد. آشنا که پیش‌تر در توئیترش خبرساز شده بود و البته بارها مجبور به اصلاح و توجیه نوشته‌هایش شد، قبل‌تر نوشته بود: «کاسبان اصلاح‌طلبی که باج‌خواهی رسانه‌ای و سیاسی از رئیس‌جمهوری را آغاز کرده‌اند، بدانند روحانی خاتمی نیست؛ نه تعارف می‌کند و نه مأخوذ به حیا می‌شود.» 
 
وی روز گذشته به‌طور آشکار در پاسخ به توئیت عارف مبنی‌بر اینکه «همراهی، هماهنگی و همدلی با جریان اصلاحات، رمز موفقیت دولت دوازدهم است و گفتمان اصلاحات در این مسیر به‌دنبال سهم‌خواهی نیست.» نوشته: «درست است که گفتمان از جنس سهم‌خواهی نیست اما امان از سهم‌خواهی‌های افراد به اسم جریان.» این واکنش آشنا را می‌توان در ادامه اقدام وی به دست‌بوسی از آیت‌الله جنتی دانست که نشان می‌داد، این عضو دولت تدبیر و امید به‌دنبال جداکردن روحانی از اصلاح‌طلبان است و با دست‌بوسی غریبش تلاش دارد پیامی به جریان مخالف اصلاحات برساند و مثلا مسیر تازه‌ای را ترسیم کند؛ مسیری که بسیاری از منتقدان البته آن را اشتباه و آشنا را چشم اسفندیار دولت روحانی می‌دانند. 
 
توجه به این نکته که حسام آشنا به‌رغم اینکه بارها با ادبیات سخیف اصلاح‌طلبان را مورد حمله قرار داده هیچ‌وقت مورد مواخذه رئیس‌جمهوری واقع نشده است؛ اگرچه حتی بعد از دست‌بوسی از آیت‌الله جنتی از سوی رئیس‌جمهوری مورد پرسش واقع نشد. بااین‌حال، اعضای فراکسیون امید در مجلس شورای اسلامی معتقدند اگر روند بی‌اعتنایی دولتمردان نسبت به جناح حمایت‌گرشان که همان جریان اصلاحات است، تداوم پیدا کند به‌طور قطع نمی‌توانند برای انتخاب اعضای کابینه جدید که مطابق با خواست مردم نباشند با دولت همکاری لازم را داشته باشند و به وزرای پیشنهادی روحانی رأی اعتماد کامل دهند. 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.