معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: نرخ بیکاری در ۱۳ استان کشور کاهش یافته است.

به گزارش جماران، بابک دین پرست در جلسه شورای اداری لرستان، اظهار کرد: امسال دولت تصمیم گرفته است اجرای طرح رونق تولید را با هدف صیانت اشتغال ۱۰ هزار واحد تولیدی با مبلغ 100هزار میلیارد ریال ادامه دهد.

وی افزود: سرمایه درگردش مورد نیاز برای ۱۰ هزار بنگاه اقتصادی، تسهیلات ۶ هزار طرح نیمه تمام با پیشرفت ۶۰ درصد و بازسازی ۵ هزار واحد اقتصادی را در دستور کار خواهیم داشت.

معاون اقتصادی وزیر کشور تصریح کرد: دولت برای رونق بخشیدن به واحدهای تولیدی ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد کرد.

دین پرست با بیان اینکه نرخ بیکاری در ۱۳ استان کشور کاهش یافته است، گفت: در بهار سال جاری نرخ بیکاری در کشور ۱۲.۶ بوده است که نسبت به مدت مشابه ۰.۲ درصد افزایش دارد. این میزان در لرستان ۱۱.۸ درصد بوده که نسبت به مدت مشابه ۲.۵ درصد کاهش نشان می‌دهد.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: استان نیازمند اعتبارات بیشتر برای توسعه است.

آیت‌الله هاشم نیازی در جلسه شورای اداری لرستان با اشاره به اینکه لرستان به قدری از محرومیت رنج می‌برد که هرچقدر تخصیص اعتبار بدهید حالاحالاها مشکلاتش برطرف نمی‌شود، اظهارکرد: امید می‌رود سفر وزیر کشور و دیگر مسئولان به لرستان، در راستای حل مشکلات استان باشد.

وی با بیان اینکه اساس نظام ما بر اسلامیت و جمهوریت است و بین صاحب نظران و صاحبان فکر و اندیشه بحث است که در بین اسلامیت نظام و جمهوریت نظام کدام یک اولویت دارند، اضافه کرد: در این باره سلیقه‌های مختلفی وجود دارد و روایتی داریم که هشداری برای همه گروه‌ها و سلیقه‌هاست.

نماینده مردم لرستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه یکی از مسئولین بزرگ نظام در دوره‌های گذشته خدمت یکی از مدرسین و آیات عظام مشهد رسیده بود و ایشان این روایت را فرموده بود: «هرکس رضای مردم را بر رضای خدا ترجیح بدهد بداند که نه رضای مردم نصیب او خواهد شد نه رضای خدا»، یادآور شد: جای این نیست که بگوییم جمهوریت را حفظ کنیم یا اسلامیت، اگر شما رضای خدا را در نظر گرفتید در هر بخشی از مدیریت کشور که مسئولیت دارید بدانید هم رضای خدا و هم رضای مردم را دارید.

وی گفت: چنانچه گرفتار سیاسی کاری شدید و  رضای خدا در درجه اول  اهمیت لحاظ نشد بدانید هم نارضایتی خدا و هم نارضایتی مردم نصیبتان خواهد شد و خدمت رسانی برای ذریه‌مان خیرو برکت به دنبال خواهد داشت.

نیازی در ادامه  با بیان اینکه لرستان از قدیم به عنوان استانی ولایت‌مدار بوده است، اظهار کرد: در مدیریت لرستان به عنوان تشخیص شخصی من مهندس هوشنگ بازوند با حفظ سلیقه‌های موجود تا حالا به گونه ای رفتار کرده که هیچکدام از جناحین روی ایشان حساسیت ندارند، ضمن اینکه خطی که دارد را حفظ می کند و به گونه‌ای رفتار کرده که هیچ جناحی روی وی حساسیت نظر منفی ندارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.