راشد بن علی المنصوری' رئیس اجرایی بورس قطر روز پنجشنبه گفت که بحران ناشی از محاصره کشور توسط عربستان، امارات، مصر و بحرین مانع از ورود سرمایه گذاران جدید خارجی به بورس این کشور نشده است.

به گزارش جماران، المنصوری در نشست خبری تصریح کرد: بحران ناشی از محاصره باعث تسهیل ورود سرمایه گذاران خارجی به ویژه سرمایه گذارانی از کشورهای انگلیس و آمریکا شده است.
وی افزود: به استثنای روزهای اول تحریم، بورس قطر از پیامدهای تصمیم کشورهای همسایه تاثیر نپذیرفت. 
المنصوری با بیان اینکه بورس با تمام توان با محاصره مقابله کرد، افزود: بحران کنونی بر بورس تاثیر گذار نخواهد بود و به فعالیت های خود ادامه خواهد داد. در حال حاضر سرمایه گذارانی از 155 کشور در بخش اقتصاد قطر حضور دارند و حدود یکصد درخواست برای گشایش حساب در بازارهای داخلی ارائه شده است.
عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (15خرداد96) با متهم کردن دوحه به حمایت از سازمان های تروریستی، روابط دیپلماتیک خود را با قطر قطع کردند.
وزارت امورخارجه قطر با رد همه این اتهامات تاکید کرد که این سه کشور با همکاری مصر، به دنبال تحمیل قیومیت خود بر تصمیمات ملی قطر هستند.
کویت در راستای میانجیگری برای حل این بحران فهرستی از خواسته های کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر را که حاوی 13 ماده از جمله توقف حمایت از تروریسم، کاهش روابط دیپلماتیک با ایران و تعطیلی شبکه «الجزیره» است به قطر تحویل داد، اما وزارت امورخارجه قطر با رد این خواسته ها، آنها را غیرقابل اجرا دانست. 
در حال حاضر رکس تیلرسون وزیر امورخارجه آمریکا برای بررسی بحران روابط کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس در دوحه پایتخت قطر به سر می برد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.