برای تامین و خودکفایی در تامین نیازهای کشور ناگزیر باید از تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت تا بتوان وارد بازار رقابتی دنیا شد.

به گزارش جماران؛  رحمانی فضلی در آیین افتتاح شهرک گلخانه ای دیناروند لرستان :با توجه به محدودیت منابع آب و خاک و شرایط رقابتی در تولیدات ، باید با رفتن به سمت کشت های صنعتی و گلخانه ای ، زمینه حضور در بازارهای بین المللی را فراهم کرد.

 با رفتن به سمت کشت های گلخانه ای و صنعتی علاوه بر تامین نیاز و مصرف داخل با تولید محصولات با کیفیت ، می توان وارد بازارهای رقابتی خارجی شد.

 امروز 2 گلخانه صنعتی در لرستان به بهره برداری رسید، کشت گلخانه ای بعنوان یک الگوی کشت موفق در لرستان می تواند مورد توجه سایر مناطق قرار گیرد.

 ساخت گلخانه دیناروند از 10 سال قبل شروع شده و بنا به دلایلی راکد باقی مانده بود که با پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولین استانی اکنون این مجتمع فعال و امروز تعدادی از واحد های تولیدی آن به بهره برداری رسیده است.

 با این شیوه کشت در هر هکتار 200 تن محصول تولید می شود که در مقایسه با کشت سنتی که 30 تا 50 تن در هکتار است قابل مقایسه نبوده در عین حالی که هم کاهش مصرف آب و هم افزایش تولید محصول را دارا می باشد.

 برای تامین و خودکفایی در تامین نیازهای کشور ناگزیر باید از تکنولوژی های روز دنیا بهره گرفت تا بتوان وارد بازار رقابتی دنیا شد.

 شهرک 55 واحدی گلخانه دیناروند امروز با حضور وزیر کشور به بهره داری رسید.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.