فاضل برواری فرمانده نیروهای ویژه موسوم به لشکر طلایی عراق درباره اخبار و گزارش ها پیرامون مرگ ابوبکر البغدادی رهبر گروه تروریستی ، تفکیری داعش، گفت منابع اطلاعاتی ما هنوز مرگ وی را تایید نمی کنند.

به گزارش جماران، فرمانده لشکر طلایی در سازمان مبارزه با تروریسم عراق افزود: منابع اطلاعاتی ما خبر کشته شدن بغدادی را تایید نکرده اند، چون نزدیک به 4 ماه است که از حضور وی در عراق اطلاعاتی گزارش نشده است.
به گفته وی در سه سال گذشته چندین بار خبر کشته شدن ابوبکر البغدادی منتشر شده اما تاکنون این گزارش ها واقعیت نداشته است.
برواری تاکید کرد نیروهای عراقی سرگرم جمع آوری اطلاعات در خصوص سرنوشت بغدادی هستند و در صورتی که به اسناد معتبری در این خصوص دست یابند، آن را منتشر خواهند کرد.
برخی سازمان ها و رسانه های منطقه و بین المللی طی 2 روز گذشته از مرگ ابوبکر البغدادی خبر داده اند و برخی نیز به گمانه زنی در باره جانشین وی پرداخته اند. اکنون ماه هاست که از سرنوشت و یا مخفی گاه رهبر مخوف ترین گروه تروریستی جهان خبری موثق در دست نیست و تاکنون چندین بار در طول سه سال گذشته منابع مختلف از مرگ وی در اثر بمباران های هوایی خبر داده اند که بعدها مشخص شد صحت نداشته است.
با اینحال، سرنوشت البغدادی، همچنان دارای ابعاد مبهمی است ، چرا که منابع موثقی در عراق بارها از نقل و انتقال فرماندهان داعش در مناطق مختلف این کشور توسط نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا سخن گفته اند.
آخرین بار در ماه ژولای 2017 ویدئویی در فضای مجازی پخش شد که نشان می داد 6 فروند بالگرد آمریکایی در الحویجه شهری در جنوب کرکوک که هنوز در کنترل داعش است، فرود آمدند و بعد از مدتی آنجا را ترک کردند، بدون اینکه مشخص شود چه محموله و یا چه فرد و افرادی را جابجا کرده اند؟! این ویدئو را نیروهای پیشمرگ کرد عراقی تهیه کرده اند.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.