رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس از آمادگی جنبش متبوعش برای مبادرت به هر اقدامی در جهت پایان دادن به دودستگی و تحقق وحدت ملی خبر داد و گفت نوار غزه هرگز از کرانه باختری جدا نخواهد شد.

 

به گزارش جماران به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، اسماعیل هنیه،  رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس روز سه شنبه در مراسم فارغ التحصیلی گروهی از دانشجویان در دانشگاه فلسطین در نوار غزه بر ضرورت برچیدن دودستگی و اختلافات داخلی در سایه وضعیت سخت و ناگوار کنونی مساله فلسطین تاکید کرد.

هنیه همچنین تاکید کرد که انفصال و جدایی نوار غزه از کرانه باختری غیر ممکن است.

در همین راستا، اسماعیل هنیه اظهار داشت که ما به دنبال تحقق آشتی ملی، دولت وحدت ملی و برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و شورای ملی هستیم و می‌خواهیم که نوار غزه و کرانه باختری یکپارچه باشند.

رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که دفاع از مساله فلسطین با همکاری و تلاش تمامی طرف های فلسطینی امکان پذیر خواهد بود.

وی گفت که هدف ما این است شیوه روابط خود با تمامی طرف‌های منطقه‌ای را مشخص کنیم.

اسماعیل هنیه خاطر نشان کرد که فلسطین مساله سراسر امت اسلامی و عربی است و باید از تنش‌ها و درگیری‌های موجود در منطقه دور نگه داشته شود.

هنیه عنوان کرد که مساله فلسطین باید در سایه تنش‌های منطقه، در کانون اهتمام و توجه سراسر امت اسلامی و عربی باشد و هدف ما برقراری روابط خوب و نزدیک با تمامی طرف‌ها است.

وی در ادامه به دیدارهای اخیرش با نیکولای ملادینوف، فرستاده ویژه صلح سازمان ملل به خاورمیانه و محمد عمادی سفیر قطر در نوار غزه اشاره و تاکید کرد که ما همیشه در حال بررسی راه‌های تحقق وحدت ملی فلسطین بوده‌ایم تا بتوانیم از مساله فلسطین، قدس و مقدسات فلسطین حمایت کنیم.

اسماعیل هنیه ضمن تبریک به تمامی دانشجویان فارغ التحصیل شده، تاکید کرد که این نسل آینده ساز فلسطین خواهد بود و دروازه‌های قدس و مسجد الاقصی را بازگشایی کرده و ما را به سرزمین مبارک فلسطین بازخواهد گرداند.

هنیه افزود که ما در جبهه های متعددی با دشمن مبارزه می‌کنیم و جبهه علم و فرهنگ و تاریخ یکی از این جبهه‌ها است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.