پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، به سنای این کشور اعلام کرد آماده همکاری و ارائه توضیح درباره ملاقات خود با یک وکیل روسی در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری است.

به گزارش جماران، «دونالد ترامپ جونیور» پسر رئیس‌جمهوری آمریکا، روز دوشنبه اعلام کرد در مورد دیدارش با یک وکیل روس که مدعی شده بود اطلاعاتی زیان‌آوری علیه رقیب پدرش در جریان کارزار انتخاباتی آمریکا دارد، «با کمال میل» به کمیته اطلاعاتی سنا توضیح خواهد داد.

یک روز پیش از آن دو روزنامه آمریکایی گزارش دادند پسر «دونالد ترامپ»، و شماری دیگر از اعضای ستاد انتخاباتی او، در جریان کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، با یک وکیل «مرتبط با کرملین»، که گفته بود اطلاعات مخربی در مورد ستاد «هیلاری کلینتون» دارد، دیدار کرده بودند.

پسر دونالد ترامپ گفت: «با کمال میل حاضرم با کمیته اطلاعاتی سنا در مورد آنچه می‌دانم، همکاری کنم.»

دونالد ترامپ جونیور خود پیشتر این دیدار را تائید کرده و گفته بود «خیلی زود»، پس از دیدار با «ناتالیا وسـلنیتسکایا»، «مشخص شد که او اطلاعات خاصی در اختیار ندارد».

در این دیدار علاوه بر پسر ترامپ، «جرد کوشنر» داماد و مشاور ارشد فعلی رئیس‌جمهوری و «پل مانافورت» مدیر وقت ستاد انتخاباتی نامزد جمهوری‌خواه، نیز حضور داشتند.

روزنامه نیویورک‌تایمز می‌گوید وسـلنیتسکایا با دولت روسیه در ارتباط است. دونالد ترامپ جونیور گفته او در جریان دیدار با این سه نفر به مسائلی در مورد کودکان روس که به فرزندخواندگی گرفته شده و قانون مگنیتسکی از سال ۲۰۱۲ -در ارتباط با تحریم مقام‌های روسیه که مظنون به نقض حقوق بشر هستند- پرداخته‌است. به عقیده دونالد ترامپ جونیور، «مشخص بود که این موضوعات، موضوعاتی اصلی هستند» که وکیل روس مایل به صحبت در مورد آن‌ها است.

سخنگوی رئیس‌جمهوری روسیه، در واکنش، اظهار داشته کرملین اطلاعی از هویت وکیل مورد نظر ندارد و «ما قادر نیستیم بر همه فعالیت‌های وکلای روس، در این کشور یا خارج از آن، نظارت کنیم».

در حال حاضر یک مستشار ویژه و دست‌کم دو کمیته کنگره ایالات متحده در حال انجام تحقیقاتی در مورد اتهام‌های مربوط به «دخالت روسیه» در روند انتخابات آمریکا و نیز اتهام‌های مربوط به «ارتباط» شماری از اعضای حلقه داخلی ستاد ترامپ و مقام‌های روس هستند.

نیویورک‌تایمز می‌گوید دیدار ترامپ جونیور، کوشنر و مانافورت با وکیل روس، «نخستین دیدار خصوصیِ تائید‌شده» بین این حلقه و شهروندان روس است.

روز گذشته یک سناتور جمهوری‌خواه از پسر رئیس‌جمهوری خواسته بود برای ارائه توضیحات در جمع قانون‌گذاران حاضر شود. سناتور «سوزان کالینز: می‌گوید «کمیته اطلاعاتی ما باید با او (دونالد ترامپ جونیور) و دیگرانی که در دیدار (با ناتالیا وسـلنیتسکایا) حاضر بودند، گفت‌وگو کند.»

«سارا ساندرز» سخنگوی کاخ سفید، در همان روز تاکید کرده بود هیچ چیز نامناسبی در جریان دیدار رخ نداده‌است.

ترامپ اتهام‌ها در مورد رابطه اعضای ارشد کاراز خود با مقام‌های روس را رد کرده و در مواردی مطالب منتشرشده در رسانه‌ها را «اخبار جعلی» نامیده‌است. مقام‌های ارشد روس نیز بارها اعلام کرده‌اند در روند انتخابات آمریکا، هیچ دخالتی نکرده‌اند.

فرد واسطه ملاقات پسر و اعضای ستاد ترامپ با وکیل روس، روز یک‌شنبه گفت این کار را به درخواست «امین آقالاروف» خواننده و بازرگان ساکن مسکو انجام داده بود. امین آقالاروف، که تبار آذربایجانی دارد ۳۷ ساله است و فعالیت در موسیقی پاپ را از سال ۲۰۰۵ به این سو آغاز کرده‌است.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.