در پی تظاهرات و اعتراضات خشن چپ‌های افراطی در حاشیه برگزاری همایش رهبران و سران کشورهای گروه ۲۰ در هامبورگ، بسیاری از سیاستمداران آلمان خواستار اعمال سیاست‌های قاطع‌تر در برابر افراط‌گرایی افراد دارای گرایش‌های چپ شده‌اند.

به گزارش جماران؛  اعتراضات خشونت‌آمیز چپ‌های افراطی در هامبورگ به مناسب نشست گروه ۲۰ به بحث‌ها پیرامون راهکار مقابله با افراط‌گرایی چپ در آلمان دامن زده است. بسیاری از سیاستمداران آلمان خواستار قاطعیت بیشتر در مقابله با افراطگرایی چپ در آلمان شده‌اند.

ینس اشپان، یکی از سیاستمداران حزب دموکرات مسیحی با اشاره به خشونت‌گرایی نیروهای چپ افراطی در هامبورگ، از سیاست احزاب سوسیال دموکرات، سبزها و همچنین حزب چپ‌های آلمان در برخورد تساهل‌آمیز با پدیده رواج خشونت در بین گروه‌های چپ آلمان انتقاد کرد و خواستار قاطعیت بیشتر در مقابله با افراط‌گرایان شد.

ینس اشپان در عین حال اظهار داشت که سیاستمداران آلمان ارزیابی غیردقیقی از ظرفیت و زمینه‌های خشونت‌گرایی در بین نیروهای چپ افراطی دارند. در جریان اعتراضات خشونت‌آمیز هامبورگ و بر اساس آمار منتشر شده از سوی رالف مارتین مایر، رئیس پلیس این شهر، ۴۷۶ مامور پلیس مجروح شده‌اند.

بنا بر آمار منتشر شده از سوی پلیس هامبورگ، ۱۸۶ تن از شرکت‌کنندگان در این اعتراضات دستگیر شده و علیه ۳۷ تن از آن‌ها قرار حبس صادر شده است.

بر اساس گزارش دویچه وله، هایکو ماس، وزیر دادگستری آلمان خواستار ایجاد یک بانک اطلاعاتی سراسری شامل نام و هویت همه نیروهای افراطی چپ در سطح اروپا شده است. به باور او، ایجاد چنین بانک اطلاعاتی امکان کنترل مرزی را بهبود می‌بخشد و ماموران می‌توانند مانع از سفر و ورود چنین افرادی شوند.

گفته می‌شود بسیاری از کسانی که در اعتراضات خشونت‌آمیز هامبورگ شرکت داشتند، از سایر کشورهای اروپایی به این شهر آمده بودند.

از سوی دیگر، وزیر دادگستری آلمان از افزایش بودجه مربوط به نظارت و کنترل نیروهای چپ افراطی خبر داد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.