نماینده مردم اردبیل در مجلس گفت: تکلیف قوه قضاییه پس از سخنان مقام معظم رهبری درباره گسترش آزادی‌های مشروع، حمایت از حقوق عمومی و برخورد با حرکت‌های مخالف آزادی‌های مشروع سنگین‌تر از گذشته شده است.

به گزارش جماران، صدیف بدری با بیان این مطلب افزود: همه قوا در زمینه آزادی‌های مشروع وظایفی برعهده دارند و البته وظایف قوه قضاییه بیشتر و گسترده‌تر از سایر قواست.

وی با اشاره به دغدغه‌های مردم و مسئولان نسبت به عملکرد قوه قضاییه، تصریح کرد: مجموعه دغدغه‌هایی در جامعه نسبت به قوه قضاییه وجود داشته و یک سری دغدغه‌هایی بین سایر قوا با قوه قضاییه وجود دارد که مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان عالی قضایی به صورت روشن و صریح به آنها اشاره کردند و وظایفی را در زمینه گسترش آزادی‌های مشروع، حمایت از حقوق عمومی و برخورد با حرکت‌های مخالف آزادی‌های مشروع بر عهده قوه قضاییه گذاشتند، صراحت کلام معظم‌له هر نوع شک و شبهه‌ای را برای مسئولان و کارگزاران نظام از بین برد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: قوه قضاییه موظف به برخورد با افرادی است که نظم عمومی را بر هم می‌زنند یا تجمع‌ها، سخنرانی‌ها و کنسرت‌های مجوزدار را با آشوب و حاشیه می‌کشند. قوه قضاییه در این زمینه‌ها وظایف حساس و سنگینی بر عهده دارد که با تاکید ریاست قوه باید رفتار مناسبی نسبت به حساسیت‌های موجود داشته باشد.

بدری خاطرنشان کرد: همه موظف به رعایت قانون هستند و هیچ کس اجازه ندارد فراقانونی رفتار کند یا سخنی بگوید که  علیه مردم یا مسئولان باشد یا بخواهد برنامه‌ریزی شده یا غیربرنامه‌ریزی شده تجمعات، سخنرانی‌ها یا شادی‌های قانونی مردم را بهم بزند یا به ارکان نظام و مدیران ارشد کشور در مجامع عمومی جسارت یا توهینی کند.

وی متذکر شد: امیدوارم قوه قضاییه بیش از گذشته به این مسائل حساستر شود و در پیاده کردن قانون در جامعه نقش موثرتری ایفا کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.