ایران خودرو از زمان آغاز راه اندازی نمایندگی عرضه مستقیم در جمهوری ارمنستان تاکنون 4000 دستگاه انواع خودروهای صادراتی خود به این کشور را فروخته است.

به گزارش جماران، ایران خودرو از اواخر آذرماه سال 95 با ایجاد دفتر فروش و خدمات پس از فروش در ارمنستان، اقدام به عرضه مستقیم انواع خودروهای تولیدی این شرکت کرده است.
در چارچوب بررسی مسائل مربوط به این حوزه، امروز (پنجشنبه) مجتبی خسرو تاج قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از این نمایندگی، فعالیت در زمینه فروش خودرو و افق پیش رو برای گسترش بازار را بررسی کرد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن اشاره به اهمیت حضور شرکت های خودروساز ایرانی در پنج کشور روسیه، بلاروس، ارمنستان، قزاقستان و قرقیزستان اعضای اتحادیه اقتصادی اوراسیا بر حمایت دولت از این رویکرد و دستیابی به بازارهای جدید تاکید کرد. 
بنا به اعلام مسئولان نمایندگی ایران خودرو در ایروان، حدود 4000 دستگاه از محصولات این شرکت در ارمنستان فروخته شده است و انتظار می رود در سال های آتی استقبال بیشتری شود.
در این بازدید همچنین نمایندگان ایران خودرو و سایپا عضو هیات همراه خسروتاج نیز مذاکرات ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اقدامات صورت گرفته با شرکت های روسی و ارمنی برای همکاری های متقابل در این صنعت را ارائه کردند.
پس از سفر دی ماه سال گذشته حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به ایروان و مذاکره با سرژ سرکیسیان رئیس جمهوری ارمنستان، مذاکرات اعضای هیات عالی همراه با همتایان و سپس رفت و آمد متقابل هیات های مختلف، برنامه ها و زمینه های فراوانی برای توسعه همکاری های دو کشور فراهم شده است. 
ارمنستان با حدود 30 هزار کیلومتر مربع مساحت و سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز که پس از فروپاشی شوروی در سال 1991 استقلال یافت، با ترکیه، گرجستان، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
از سوی دیگر، ارمنستان که تنها عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا دارای مرز زمینی با ایران است، همراه روسیه، قزاقستان، بلاروس و قرقیزستان دیگر اعضای این تشکل و ایران برنامه ریزی های گسترده ای را برای تشکیل منطقه آزاد تجاری تدارک دیده اند.
اتحادیه اقتصادی اوراسیا که با ایران برنامه همکاری های گسترده تجاری و اقتصادی را تنظیم کرده است، جمعیتی معادل 180 میلیون نفر را در برمی‌گیرد

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.