روزنامه روسی «ار ب کا» با پیاپی خواندن شکست های مکرر تروریست ها در برابر نیروهای عراقی و سوری نوشت: گروه داعش در حال بیرون رانده شدن از عراق و سوریه است.

به گزارش جماران، ار.ب.کا روز دوشنبه افزوده است: چهار روز پیش نیروهای دولتی بنای بازمانده از مسجد جامع شهر را تصرف کردند که سه سال پیش ابوبکر البغدادی سرکرده داعش خلافت خود را در آن اعلام کرد.
در گزارش روزنامه به نقل از ویکتور موراخوفسکی کارشناس نظامی و سردبیر مجله «زرادخانه وطن» آمده است: نقشه های نظامیان عراقی در مورد آزادسازی شهر موصل به شکل مناسبی اجرا نشد و هنوز بسیاری از محله‌های شهر کامل پاکسازی نشده است.
از نگاه موراخوفسکی، آزاد سازی موصل برای پیروزی نظامی کامل بر داعش کافی نیست. تروریست‌ها در هر حال بخش مهم دشت فرات در سوریه را کنترل می‌کنند و معلوم نیست چه زمانی تمام اراضی تحت کنترل آنها آزاد خواهد
شد.
روزنامه روسی همچنین به نقل از آلکسی مالاشنکو رئیس مرکز مطالعات علمی انستیتوی گفت وگوی تمدن ها ادامه داده است: موفقیت نیروهای عراقی و سوری در تمامی جبهه ها علیه داعش به معنی نابودی این گروه تروریستی نیست، زیرا تروریست ها عقب نشینی و اراضی را رها کرده اند و نمی توان پیش بینی کرد که این افراد با تجربه جنگی و متعصب به کجا ضربه می زنند.
روزنامه روسی در ادامه نوشت: کارشناسان مرکز انگلیسی «چتم هاوس» هم معتقدند از دست دادن اراضی، داعش را نابود نکرده بلکه به گروه زیرزمینی تبدیل می‌کند و در نتیجه تاکتیک اقتصادی و نظامی خود را تغییر می‌دهد.
به عقیده این کارشناسان، داعش امکانات مالی خود را در بخش‌های رسمی و غیررسمی اقتصاد سرمایه گذاری کرده و برای نفوذ هر چه بیشتر در جامعه عراق تلاش می‌کند، اما بازرگانان همکاری کننده با داعش بخاطر ملاحظات اقتصادی نقش میانجی با رهبری قبایل سنی را ایفا می‌کنند.
در پایان گزارش رسانه روسی به نقل از کولین کلارک کارشناس مرکز «فارین افِیرز» انگلیس هم آمده است: حتی هلاکت سرکرده داعش به نابودی این گروه در آینده نزدیک کمک 

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.