صدها هزار تن از معترضان آمریکا با راهپیمایی در خیابان‌های لس‌آنجلس شعارهای "مرگ‌، مرگ، مرگ بر ترامپ" و "زنده‌باد، زنده‌باد، زنده‌باد مردم" سر دادند و از کنگره خواستند تا رئیس‌جمهوری آمریکا را استیضاح کند.

 

به گزارش جماران به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، این اعتراضات مسالمت‌آمیز یکی از ده‌ها اعتراضاتی بود که یکشنبه در سراسر آمریکا برگزار شد و در آن مردم نارضایتی خودشان را از عملکرد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و کاخ سفید بیان کردند.

یکی از معترضان در میدان پرشینگ لس‌آنجلس گفت: "هر صبح که بیدار می‌شوم، یک مساله‌ای وحشتناک‌تر از روز گذشته رخ داده است. هفته گذشته از شنیدن پیشنهاد جمهوری‌خواهان برای قطع میلیاردها دلار از اعتبارات برنامه بهداشت و درمان شوکه شدم و برخی از دوستانم حالشان بد شد."

یکی دیگر از معترضان هم پلاکاردی را با نوشته "ما رهبر می‌خواهیم نه توئیت‌باز" حمل می‌کرد. گروهی از معترضان هم نوشته‌ "عروسک فاسد غیر قانونی" در دست داشتند. پیش از این راهپیمایی هم تعدادی از حامیان ترامپ در پیاده‌رو نزدیک اداره پلیس لس‌آنجلس تجمع کردند. بسیاری از آنها پرچم‌های آمریکا را روی شانه و یا دور گردنشان انداخته بودند. یکی از حامیان ترامپ هم پلاکاردی با نوشته "ترامپ ۲۰۲۰: دیوانه بهتر از احمق است" در دست داشت.  

اعتراضات ضد دولتی مشابهی در سایر شهرها از جمله شیکاگو، نیویورک و واشنگتن برگزار شد. "راهپیمای استیضاح" در لس‌آنجلس با سخنرانی‌های ضد ترامپ به پایان رسید. یکی از سخنران‌ها برد شرمن، دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا بود. او گفت: "اکنون باید اقدامی برای حفاظت از کشورمان در مقابل سوءاستفاده از قدرت انجام دهیم." معترضان هم با تشویق او شعار "زندانی‌اش کنید" سر دادند.

این قانونگذار دموکرات از سایر اعضای کنگره هم خواست تا از تلاش‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهوری آمریکا حمایت کنند. او تاکید کرد، شهادت جیمز کومی، رئیس اخراجی اف‌بی‌آی ثابت می‌کند که ترامپ مرتکب "قصور فدرالی" شده است.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.