نمایندگان مجلس آمریکا دو لایحه پیشنهادی رییس جمهوری این کشور را که خواستار مجازات های سنگین در مورد مهاجران غیرقانونی و قطع کمک های مالی به شهرهایی که به اینگونه مهاجران پناه می دهند، را به تصویب رساندند.

نمایندگان مجلس آمریکا دو لایحه پیشنهادی رییس جمهوری این کشور را که خواستار مجازات های سنگین در مورد مهاجران غیرقانونی و قطع کمک های مالی به شهرهایی که به اینگونه مهاجران پناه می دهند، را به تصویب رساندند.

 

به گزارش جماران، دونالد ترامپ در پی تلاش های مستمر خود برای به اجرا درآوردن فرمان ضد مهاجرتی خود، شب گذشته «چهارشنبه» دو لایحه جدید را به نمایندگان کنگره کشورش ارائه داد که یکی از آن ها به دولت فدرال آمریکا اجازه خواهد داد تا کمک های مالی به شهرهایی را که به 'شهرهای امن' برای مهاجران غیرقانونی این کشور موسوم شده اند، قطع کند. 
شهرهای امن در دو کشور کانادا و آمریکا به شهرهایی گفته می شود که بطور مستقل از دولت مرکزی در برخورد با مهاجران غیرقانونی عمل می کنند و از اختیار دادن مصونیت به اینگونه افراد برخوردارند. 
لایحه دوم لایحه ای است که نام زن 32 ساله ای بنام 'کاترین کیت استاینل' را به خود گرفته، که گفته می شود به دست یکی از همین مهاجران غیرقانونی به قتل رسیده و به همین دلیل ترامپ آن را 'قانون کیت' نامگذاری کرده است.
تصویب این لایحه به نیروهای انتظامی آمریکا این اختیار را می دهد تا به مهاجرین غیرقانونی در این شهرها یورش برده و آن ها را برای تصمیم گیری های جزایی در اختیار مراجع قانونی کشور بگذارند.
این لایحه با حمایت از سوی قانونگذاران دموکرات این کشور روبرو شد و با 257 رای موافق در مقابل 167 رای مخالف به تصویب رسید.
لایحه دوم که 'لایحه ضد شهرهای امن' نامیده شده، دولت فدرال را مجاز به قطع کمک های مالی به شهرهایی می شناسد که حاضر به همکاری با دولت مرکزی در برخورد با مهاجران غیرقانونی نشده باشند.
این لایحه نیز با 228 رای موافق در مقابل 195 رای مخالف به تصویب رسید.
به این ترتیب و در صورت تصویب این لوایح در سنای آمریکا، مراجع قضایی این کشور از این پس مجازات های سنگینی را برای آن دسته از مهاجران غیرقانونی که از این کشور اخراج شده و دوباره بطور غیرقانونی وارد کشور شده اند و یا در طول اقامتشان در آمریکا مرتکب جرائم خاصی شده باشند، اعمال خواهند کرد.
حامیان این لوایح هدف از تصویب آن ها را جلوگیری از تکرار مهاجرت های غیرقانونی به خاک کشورشان و محدود کردن جرائم غیرقابل پیگیری و شناسایی ذکر کرده اند.
لوایح مذکور در این مرحله به صحن سنای آمریکا فرستاده خواهند شد و در صورت تصویب در سنا و پس از امضا ریاست جمهوری، قانونی خواهند شد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.