معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات با اشاره به قیاس روحانی و بنی صدر توسط تندروها در روزهای گذشته تأکید کرد: درصورتی‌که شخصیت، سوابق و عملکرد این دو نفر را در نظرگیریم قیاس بین آنان مع‌الفارق است. 
 
به گزارش جماران، این روزها بسیار شنیده می‌شود که تندروها حسن روحانی را با ابوالحسن بنی‌صدر مقایسه می‌کنند درحالی‌که قیاس این دو به‌هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست. ابوالحسن بنی‌صدر به دلیل مخالفت با جمهوری اسلامی ایران توسط نمایندگان مجلس از سمت خود برکنار شد درحالی‌که حسن روحانی سال‌ها است برای پیشرفت کشور و حفظ نظم و آرامش در آن تلاش می‌کند.
 
روز قدس که در آخرین جمعه ماه رمضان برگزار می‌شود عده‌ای تندرو با شعار"روحانی بنی‌صدر پیوندتان مبارک" نسبت به حضور او در راهپیمایی اعتراض کردند، البته اولین بار نیست که نسبت به مقامات رسمی کشور چنین رفتاری صورت می‌گیرد، اما مسئله این است درصورتی‌که قوه قضائیه با اهانت کنندگان برخورد قاطع انجام ندهد، این روحانی نیست که تنها مورد توهین قرارگرفته بلکه به 24 میلیون ایرانی که رأی خود را به نام او داخل صندوق انداخته‌اند، بی‌احترامی انجام‌شده و نیاز است که یک‌بار برای همیشه داستان رفتارهای خودسرانه موردبررسی جدی قرار گیرد.
 
مرتضی مبلغ، معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات و فعال سیاسی، در گفت‌و‌گو با رویداد۲۴ در رابطه با درست بودن قیاس بین بنی‌صدر و روحانی گفت: قیاس بین بنی‌صدر و حسن روحانی ازهرجهت و زاویه‌ای که در نظر گرفته شود، امکان‌پذیر نیست.
 
معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات افزود: درصورتی‌که شخصیت، سوابق و عملکرد این دو نفر را در نظرگیریم قیاس بین آنان مع‌الفارق است. اصل آنچه حتی رهبری هم در صحبت‌های خود گفتند این است که نباید اجازه دهیم جامعه دوقطبی شود. این حرفی است که تمام دلسوزان کشور که منافع ملی برای آنان مهم به‌حساب می‌آید مانند شخص آقای روحانی هرگز به سراغ آن نخواهند رفت.
 
این فعال سیاسی در ادامه تأکید کرد: کسانی که به دنبال سوءبرداشت از این سخنان هستند منویات باندی و گروهی خود را دنبال و شبیه‌سازی به این دو شخصیت می‌کنند. تندروهای افراطی جریاناتی هستند که به‌هیچ‌وجه منافع ملی، اصل نظام و جمهوری اسلامی برای آنان مطرح نیست و تنها مسائل باندی، گروهی و شخصی‌شان مدنظر است.
 
وی در این رابطه که همین افراد جامعه را دوقطبی می‌کنند، بیان کرد: این دوقطبی کردن جامعه توسط جریان‌های افراطی و تندرو است که هرروز یک مشکل و دردسر درست می‌کنند و تمام تلاششان بر این است تا خود را محور حق قرار دهند و دیگران را محکوم کنند. درواقع این جریانات دوقطبی سازی واقعی را با ایجاد تشنج، اختلاف، مسئله و بحران انجام می‌دهند. همه باید به دنبال این باشند که ریشه اصلی دوقطبی‌سازی‌ها را مشخص و این بیماری را درمان کنند.
 
معاون سیاسی وزارت کشور در رابطه با توهین به 24 میلیون رأی‌دهنده با توجه به قیاس روحانی و بنی‌صدر، توضیح داد: توهین به رأی‌دهندگان مشخص است زیرا کسانی که به خود چنین اجازه‌ای را می‌دهند تا در مراسمی که ندای وحدت و همبستگی ملی باید از آن بلند شود، چنین رفتارهایی را به نمایش گذارند هدفی جز این ندارند. وقتی در مراسمی که مربوط به فلسطین و مخالفت با رژیم اشغالگر قدس کسانی می‌آیند که منادی اختلاف هستند و آن را شفاف مطرح می‌کنند نه‌تنها علیه آرای مردمی که به روحانی دادند در حال اقدام هستند بلکه علیه وحدت و انسجام ملی حرکت و مشکل‌سازی می‌کنند.
 
مبلغ در ادامه اضافه کرد: وجود منتقدان و انجام امربه‌معروف و نهی از منکر کاری درست است که جامعه باید از آن برخوردار باشد، این مخلوط و مصادره به مطلوب کردن خیلی خطرناک به‌حساب می‌آید. اینکه کسانی در مراسمی که باید ندای وحدت سر داده شود اختلاف‌افکنی می‌کنند و به‌جای نقد موضوعات اصلی دقیقاً بحثی را موردتوجه قرار دهند که خواست و مطالبه ملی است و در مقابل اراده جامعه مقاومت به خرج می‌دهند، سوءاستفاده و بحران‌زایی محسوب می‌شود.
 
این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: اصل اینکه افراد انتقاد داشته باشند و آن را طرح کنند سر جای خود محفوظ است ولی استفاده ابزاری از این حقیقت کار خطرناکی به‌حساب می‌آید که در جامعه ما مدت‌ها است از زمان روی دادن آن می‌گذرد. درواقع جامعه دارای چنین بیماری مزمنی است که باید تمام دلسوزان دست‌به‌دست هم دهند و آن را علاج کنند.
 
وی درباره توهین به نهادهای نظارتی نیز اظهار داشت: اینکه کاندیداها از فیلتر شورای نگهبان رد شده‌اند پس اعتراض به آنان توهین به شورای نگهان محسوب می‌شود، مسئله بسیار جزئی است. اعتقاد دارم حرکت‌های مورد اشاره فراتر از این حرف‌ها قرار دارد که متأسفانه جامعه چند دهه است که گرفتار آن شده و گروهی هستند که به خود اجازه انجام هر کاری و هر اقدامی که به‌زعم خود صلاح بدانند انجام می‌دهند و این موضوع مهمی است که باید برای آن چاره‌اندیشی صورت گیرد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 686216
  • منبع: رویداد ۲۴
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.