اگر منتقدان بدون لکنت حرف‌شان را بزنند بخش زیادی از مسائل جامعه حل خواهد شد اما اگر دهان منتقد بسته شد و فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم جامعه نسبت به منکر بی‌حس و بی‌تفاوت شدند جامعه به سوی مرگ اخلاقی و معنوی پیش می‌رود.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: باید تدبیری اندیشیده شود که منتقدان در جامعه احساس تنهایی نکند. امروز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز یک ضرورت است.

به گزارش جماران، حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در جمع فعالان علمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر، با بیان اینکه برخی شعار «نقد پذیری» می‌دهند اما در عمل هیچ پایبندی به آن ندارند، گفت: امروز این تناقض گفتار و عمل یکی از مشکلات جامعه ماست. اگر یک فرهیخته، استاد دانشگاه یا حوزه، بر اساس عقیده و نظر شخصی نقدی بر موضوعی داشت، نباید با هجمه مانع اظهار عقیده شد و فضای نقد را در جامعه بست.

وی افزود: اگر منتقدان بدون لکنت حرف‌شان را بزنند بخش زیادی از مسائل جامعه حل خواهد شد اما اگر دهان منتقد بسته شد و فرهیختگان، نخبگان و آحاد مردم جامعه نسبت به منکر بی‌حس و بی‌تفاوت شدند جامعه به سوی مرگ اخلاقی و معنوی پیش می‌رود.

رئیسی با بیان اینکه رمز «زنده ماندن»، «پویایی» و «تعالی» یک جامعه در گروی «نقد پذیری» و «اصلاح همیشگی» امور است، تأکید کرد: باید تدبیری اندیشیده شود که منتقدان در جامعه احساس تنهایی نکنند. امروز حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر امروز یک ضرورت است.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه حذف منتقدان هیچ کمکی به حل مشکلات کشور نخواهد کرد، گفت: نقدپذیری مسئولان در راستای ترویج امر به معروف و نهی از منکر یک ضرورت است و از ویژگی‌های نقد این است که باید بدون حب و بغض و تنها باید رضای خدا باشد.

وی در پایان تأکید کرد: امر به معروف و نهی از منکر موضوعی تعطیلی ناپذیر و تأخیرناپذیر است و سستی در این امر آثار زیان بار و جبران‌ناپذیری برای جامعه و نظام اسلامی دارد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.