«باب کورکر» رئیس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که تا زمان حل اختلاف بین قطر و برخی کشورهای عربی، مانع فروش سلاح به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواهد شد.

 

به گزارش جماران، وی در نامه ای به «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا نوشت: پیش از آنکه مجوز فروش تجهیزات نظامی خطرناک بیشتری را به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) صادر کنیم، ابتدا باید به درک بهتری از مسیر حل اختلاف پیش آمده و یکپارچه شدن دوباره این شورا برسیم.
عربستان، امارات، بحرین و مصر در ابتدای ماه جاری میلادی با متهم کردن دوحه به حمایت از تروریسم و افراط گرایی، روابط دیپلماتیک خود با قطر را قطع کردند و مرزهای زمینی، دریایی و هوایی خود را به روی این کشور بستند.
گفته می‌شود عربستان و متحدانش فهرستی از خواسته‌های خود را برای برقراری روابط مجدد با دوحه از طریق کویت به قطر اعلام کرده‌اند.
بر اساس اعلام رسانه‌ها، تعطیلی شبکه خبری الجزیره و قطع روابط دیپلماتیک با ایران از جمله شرط‌‌های اعلام شده عربستان و متحدانش برای بهبود روابط با دوحه است.
سخنگوی کاخ سفید پیشتر، اختلاف پیش آمده بین قطر و کشورهای یاد شده را «مسئله خانوادگی» خوانده و بر لزوم حل آن در چارچوب دیپلماتیک تاکید کرده بود.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.