فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش(دافوس آجا) گفت: روز قدس یادگار تظلم خواهی امام خمینی(ره) بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مردم مسلمان و ستمدیده فلسطین است.

به گزارش جماران، امیر سرتیپ دوم ستاد حسین ولی وند زمانی در خصوص این روز بزرگ و تاریخی افزود: روز قدس، تبلور رستاخیز اسلامی در عصر حاضر قلمداد می شود و یادگار تاریخی آن امام بت شکن زمان است که قبله نخستین اسلام را مجددا در کانون توجه جهانیان قرار داد.
وی ادامه داد: اگر چه سال ‌‏ها قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، کشورهای عربی و در راس آن سازمان آزادی ‌بخش فلسطین روزی را در ماه اکتبر که یادآور پیروزی فلسطنیان در دره کرامه بود، روز فلسطین عنوان کردند.(بعد از جنگ چند روزه سال 1967 و شکست مصر و سوریه، برای نخستین بار فلسطینی‌‏ها توانستند با یک سلسله عملیات نظامی در دره کرامه که مرز اردن و سوریه بود ارتش اسرائیل را به داخل آن منطقه بکشانند و با عملیات چریکی لطمات بسیاری شدیدی علیه اسرائیل وارد کنند) اما به دنبال این پیروزی و برگزاری مراسم سالیانه با نام «معرکه کرامه» و «روز جهانی فلسطین» هیچگاه مورد استقبال مسلمانان و کشورهای اسلامی قرار نگرفت و بیشتر هویت عربی داشت. 
فرمانده دانشگاه دافوس آجا اضافه کرد: پس از بمباران جنوب لبنان توسط نظامیان صهیونیست، امام خمینی (ره) در 16 مرداد 1358، از مسلمانان جهان خواست تا آخرین جمعه ماه رمضان را به عنوان «روز قدس» انتخاب کنند و در این روز همبستگی خود را در حمایت از «حقوق قانونی مردم مسلمان فلسطین» به نمایش بگذارند.
امیر سرتیپ دوم ولی وند زمانی توضیح داد: امام خمینی(ره) در مورد روز قدس فرموده اند که این روز فقط روز فلسطین نیست، روز اسلام است؛ روز حکومت اسلامی است. روزی است که باید بیرق جمهوری اسلامی در سراسر کشورها برافراشته شود. روز قدس روزی است که باید به ابرقدرت ها فهماند که دیگر نمی‌توانند در ممالک اسلامی پیشروی کنند.
وی گفت: امام خمینی(ره) در شرح جهانی بودن این روز بزرگ فرموده اند که روز قدس، روز مقابله مستضعفان با مستکبران است، روز مقابله ملت هایی است که در زیر فشار ظلم آمریکا و غیر آمریکا بودند، روزی است که باید مستضعفین مجهز بشوند، در مقابل مستکبرین و دماغ مستکبرین را به خاک بمالند. روز قدس، روزی است که باید سرنوشت ملت های مستضعف معلوم شود باید ملت های مستضعف در مقابل مستکبران اعلان وجود بکنند، باید همانطور که ایران قیام کرد، و دماغ مستکبران را به خاک مالید، تمام ملت ها قیام کنند و این جرثومه‌های فساد را به زباله‌ دان ها بریزند.
فرمانده دافوس آجا در ادامه اظهارکرد: این بیانیه صریح باعث شد تا خون تازه ای در رگ های مسلمانان و آزادگان جهان به جریان بیافتد. استراتژی حضرت امام(ره) همچون اقدامات گذشته محلی و زودگذر نبود و دیری نپایید که رژیم اشغالگر قدس در دهه های پایانی قرن20 با چندین انتفاضه توسط فلسطینیان روبرو شد.
وی گفت: در آن مقطع زمانی که جریان حزب الله لبنان تازه شکل گرفته بود به حمایت از ملت محروم، مظلوم و ستمدیده فلسطین پرداخت و گروه ها و شخصیت های برجسته اسلام از جریان برخاسته جدید حمایت کرده و در مقابل عناصر خود فروخته حاکم بر کشورهای اسلامی از آن تبری جستند.
امیر سرتیپ دوم ولی وند زمانی توضیح داد: تشکل های جدید فلسطینی با ایده اسلامی و سلطه ستیز همچون جهاد اسلامی پا به عرصه وجود نهادند و این فشارها که در اثر اعلام روز قدس هر روز بیشتر و بیشتر می شد باعث شد تا حامیان رژیم اشغالگر قدس در اقدامی انفعالی روی به راه کارهای کوتاه مدت جهت تضعیف این حرکت برآمده تا چهره خشن دشمن صهیونیستی را بزک کنند. اعطای خودمختاری محدود به فلسطینان هم مانع از ادامه اقدامات انقلابی گروه های مبارز نشد. تا جایی که امروز در سراسر عالم شاهد حمایت گسترده مردم مسلمان و غیر مسلمان در اقصی نقاط عالم از حرکت فلسطینان و برائت جستن از صهیونیسم هستیم.
به گزارش ایرنا، آخرین جمعه ماه رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده که مسلمانان جهان در این روز به حمایت از مردم مظلوم فلسطین و قیام انتفاضه راهپیمایی می کنند. جمعه دوم تیرماه امسال مصادف با 28 رمضان راهپیمایی روز جهانی قدس همزمان با ایران در سایر کشورها برگزار می شود.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.