وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر این که سیاست دولت توجه به مناطق محروم و رنج دیده است، اعلام کرد: استان سیستان و بلوچستان از استان‌هایی است که دراولویت برنامه‌های دولت قرار دارد.

به گزارش ایسنا، علی ربیعی در مراسم امضای قرارداد کارخانه تولید لاستیک خودرو در زابل که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و استاندارد سیستان و بلوچستان در محل ساختمان وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، با اشاره به سیاست‌های دولت در مناطق مختلف کشور، اظهار کرد: سیاست دولت نگاه عدالت محورانه به کلیه مناطق کشور است.

وی ادامه داد: پروژه تولید کارخانه لاستیک در زابل نیز یک پروژه چند وجهی است و تنها به ساخت یک کارخانه ختم نمی‌شود بلکه می‌توان آن را در جهت عادلانه سازی سهم مناطق مختلف کشور دانست.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که استراتژی دولت اولویت قرار دادن مناطق محروم و مناطق رنجیده است، گفت:  استراتژی دولت در مورد پیشرفت در مناطق مختلف کشور، مناطق محروم است و وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز این موضوع را پیگیری کردند، بنابراین با احداث چنین کارخانه‌های شاهد افزایش جی دی پی، افزایش نرخ اشتغال و سایر موارد خواهیم بود.

ربیعی با بیان این که در جهت گیری‌های اشتغال شاخص نرخ بیکاری و مرزی و محروم بودن استان‌ها در دستور کار است و با تاکید بر این که در جهت گیری‌های اشتغال شاخص نرخ بیکاری، مرزی و محروم بودن استان‌ها مدنظر قرار می‌گیرد، یادآور شد: 1.5 میلیارد دلار تامین اعتبار توسط بانک‌ها مشخص شده و تا دو برابر این رقم شغل ایجاد خواهد شد. در این راستا یکی از استان‌های اولویت دار استان سیستان و بلوچستان است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان با اشاره به مقوله افزایش نشاط و سرمایه اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان با استانی با نشاط تبدیل شده و شاهد افزایش سرمایه اجتماعی آن پس از انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری هستیم.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.